۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی
  • شناسه : 16835
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
  • ارسال توسط :
دادرسی را نمی‌شود تعطیل کرد
دادرسی را نمی‌شود تعطیل کرد

دادرسی را نمی‌شود تعطیل کرد

نباید کسی از دادگستری گله داشته باشد که دادگستری به سخن ارباب رجوع و مدعی توجه نمی‌کند .

وقایع خبری– حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در همایش سراسری دادستان‌های عمومی و انقلاب افزود: دادستان‌ها در بحث پیشگیری و هم اصلاح مجرمان نقش کلیدی دارد تا جامعه‌ای پاک از جرم داشته باشیم.
وی گفت:نظارت بر ضابطان نیز امر بسیار مهمی است و دادستان‌ها نباید تسلیم ضابطان شوند و ضابطان باید فقط کار ضابطی را انجام دهند.

رئیس قوه قضائیه افزود: قضات یا دادستان‌ها در اظهارنظر‌ها باید دقیق اظهار نظر کنند و قرار صادره و مستندات آن باید دقیق باشد و این موضوع در اظهارنظر بسیار مهم است به ویژه که برخی از قضات ما تازه شروع به کار کردند و این موضوع اظهارنظر دقیق یا قرار متناسب صادر کردن می‌تواند کار آموزشی ضمن خدمت برای آن‌ها باشد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: مسئله نظارت علی الدوام (مداوم) بر بازداشتگاه ها، تحت نظرگاه‌ها و زندان‌ها مسئله بسیار مهمی است و هیچ وقت دادستان‌ها نباید در این خصوص غفلت کنند.
وی افزود: اینکه به هر پرونده‌ای الحاق شود که زندانی دارد؛ کفایت نمی‌کند و بحث نظارت بر بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها جزو آداب القضا است که دادستان‌ها هر روز بر امور بازداشتی‌ها نظارت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: برای همه ما و دادستان‌ها مهم است که حکم شناخته شود، موضوع شناخته شود و تناسب بین حکم و موضوع نیز مهم است.
وی گفت: گاهی در فهم حکم ممکن است دچار مشکل شویم، فهم موضوع و شجاعت در فهم موضوع خیلی مهم است و با استناد به قانون تصمیم گرفتن و حکم صادر کردن مهم است؛ در این مسیر بایستی تلاش و ایستادگی کرد.

رئیس قوه قضاییه خطاب به دادستان‌های سراسر کشور گفت: بخشنامه کرامتی که صادر کردیم جهت اقدام لازم بود، این مسئله توصیه اخلاقی نیست، باید در جلسات نشست قضایی به بند‌های آن توجه شود.
وی تصریح کرد: نباید کسی از دادگستری گله داشته باشد که دادگستری به سخن ارباب رجوع و مدعی توجه نمی‌کند یا با بی‌حوصلگی با پرونده‌ها برخورد شود .

رئیس دستگاه قضا گفت: دادرسی را نمی‌شود تعطیل کرد و در شرایط کرونایی موظفیم در دادسرا‌های کشور تمهیداتی داشته باشیم.