۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 26901
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
  • ارسال توسط :
خیر و برکتی که در مصالحه هست در قضاوت نیست
خیر و برکتی که در مصالحه هست در قضاوت نیست

خیر و برکتی که در مصالحه هست در قضاوت نیست

در استان قزوین ۱۰۷ شعبه شهری و ۸۴ شعبه روستایی در زمینه صلح و سازش پرونده‌های قضایی فعالیت می‌کنند.

آئین تجلیل از اعضای شورای حل اختلاف استان قزوینم برگزار شد. به گزارش “وقایع خبری ” شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در آئین تجلیل از اعضای شورای حل اختلاف استان با بیان اینکه رعایت تقوا، باعث سربلندی انسان در دنیا و آخرت می‌شود، گفت: در غرب احکام خدا را زیر پا می‌گذارند و همین امر باعث افزایش آمار خودکشی شده است.

خیر و برکتی که در مصالحه هست در قضاوت نیست

رئیس کل دادگستری استان قزوین تأکید کرد: هر شکایت چند مرحله دارد، اما خیر و برکتی که در مصالحه هست در قضاوت نیست و اعضای شورای حل اختلاف استان قزوین باید قدر این توفیق را بدانند. وی از کارکنان دادگستری و شورای حل اختلاف استان خواست در هر زمینه‌ای که مشغول به فعالیت هستند، عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

حجت الاسلام حیدری، رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین هم در این مراسم گفت: بیش از ۱۰ هزار پرونده قضایی در شعب شورا‌های حل اختلاف استان قزوین که با صلح و سازش، این مقدار به نصف کاهش پیدا کرده و در حال حاضر فقط ۵ هزار پرونده قضایی باقی مانده است.

رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین با بیان اینکه در سال ۹۸ حدود ۲۸ درصد از پرونده‌های قضایی، به صلح و سازش ختم شد، خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه امسال این رقم به حدود ۴۰ درصد افزایش یافته به طوی که در مرکز استان قزوین شاهد رشد ۴۵ درصدی صلح و سازش در پرونده‌های قضایی هستیم.

وی افزود:در استان قزوین ۱۰۷ شعبه شهری و ۸۴ شعبه روستایی در زمینه صلح و سازش پرونده‌های قضایی فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه باید توانمندی اعضای شورای حل اختلاف شناخته شده و بر این اساس پرونده‌های قضایی واگذار شود، تصریح کرد: درآمد شعبه‌های حل اختلاف از ورود پرونده‌های قضایی کسب می‌شود و باید عدالت در این زمینه رعایت شود.

رئیس شورای حل اختلاف استان قزوین با بیان اینکه مردم از عملکرد شورا‌های حل اختلاف گلایه‌مند هستند، تأکید کرد: شورا‌های حل اختلاف در کشور جاافتاده است و نمی‌توان آن را حذف کرد، اما متأسفانه برخی از همکاران قضایی، به شورا‌ها توجه نمی‌کنند.

حجت الاسلام حیدری، فقدان قاضی مستقیم در شعب شهرستان‌های شورای حل اختلاف را یکی دیگر از مشکلات این شورا‌ها عنوان کرد و گفت: این موضوع باعث اطاله دادرسی می‌شود.

وی افزود: کمبود دستمزد اعضاء، ضعف اطلاعات حقوقی و قضایی هم از دیگر مشکلات شورا‌های حل اختلاف است.