۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » اقتصاد
  • شناسه : 14510
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
  • ارسال توسط :
خیانت حاکمان امارات قابل گذشت نیست
خیانت حاکمان امارات قابل گذشت نیست

خیانت حاکمان امارات قابل گذشت نیست

مردم خواستار رسیدگی به کاستی‌ها، نارسایی‌ها و برخورد متناسب با خیانت‌ها، تخلفات و مفاسد هستند.

رئیس قوه قضائیه گفت: افشاگری‌های بدون اقدام و عمل اعتمادساز نیست و مردم انتظار دارند به فساد و خیانت رسیدگی عادلانه صورت گیرد.

به گزارش ” وقایع خبری” به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به نزدیک بودن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، بر لزوم کسب معرفت از آموزه‌های عاشورا و برگزاری آئین‌های عزاداری با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد.

رئیس قوه قضائیه، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم را از مهم‌ترین آموزه‌های عاشورای حسینی عنوان کرد و گفت: اگر در ۲۸ مرداد ۳۲ که کودتاچیان دنبال امیال پلید خود علیه ملت ایران بودند، راهبرد مسئولان وقت مقاومت بود، کودتاگران هرگز به هدف خود نمی‌رسیدند.

رئیسی برکات و دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی و افول قدرت‌های بزرگ را محصول ایستادگی و مقاومت رهبران نظام اسلامی و ملت ایران دانست و افزود: امروز آمریکایی‌ها حقیقتاً در منطقه و سطح جهان در حال افول هستند و شرایط اقتصادی و سیاسی آن‌ها بیانگر شکست سیاست‌هایشان است.

رئیس قوه قضائیه، بدهی ۲۶ هزار میلیارد دلاری آمریکا و اعتراضات عدالت خواهانه در این کشور، مرگ و میر و ابتلای بیش از یک پنجم آمریکایی‌ها به کرونا، بیکاری بیش از ۳۰ میلیون آمریکایی به خاطر سوءمدیریت و شکست فضاحت بار و تنها ماندن آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را از نشانه‌های افول اقتصادی و سیاسی سردمداران کاخ سفید دانست.

رئیسی با تأکید بر اینکه ایستادگی و مقاومت، یک راهبرد کاملاً اثربخش و پر ثمر است، تصریح کرد: عزت، افتخار و اقتدار جمهوری اسلامی در سایه راهبرد ایستادگی و مقاومت به دست آمده و هر ملتی که این راهبرد را سرلوحه خود قرار دهد، زندگی عزتمندانه، افتخارآمیز و مقتدرانه خواهد داشت.

رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنانش توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای توسعه روابط شأن را نتیجه فریب خوردن اماراتی‌ها دانست و با خائنانه خواندن این توافقنامه نسبت به اسلام و قدس شریف و آرمان‌های فلسطین، به حاکمان این کشور که در برج‌های شیشه‌ای نشسته‌اند هشدار داد که منتظر واکنش مردم با غیرت امارات و دیگر کشورهای جهان باشند.

رئیسی خاطر نشان کرد: خیانت حاکمان امارات قابل گذشت نیست و با گذشت زمان هم پاک نخواهد شد و همدستی و همراهی و همکاری امارات با رژیم کودک کُش و متجاوز اسرائیل از چشم آزادگان جهان مخفی نمی‌ماند و در یاد ملت‌ها خواهد ماند.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: پرونده‌هایی که در قوه قضائیه تشکیل می‌شود و یا گزارش‌هایی که به این قوه می‌رسد، با دقت و حوصله و بر اساس قانون و عدالت مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

رئیسی با بیان اینکه قضات متعهد و پر تلاش دستگاه قضا تحت تأثیر جوسازی‌ها و فشارها قرار نگرفته و دین خود را به دنیای دیگران نمی‌فروشند و ملاک آن‌ها در دادرسی‌ها، حقیقت و اجرای عدالت است، به صاحبان قلم و تریبون و چهره‌های متنفذ سیاسی و اجتماعی توصیه کرد که از پیش‌داوری و گمانه زنی پرهیز کرده و حوصله به خرج داده و اجازه دهند گزارش‌هایی که به قوه قضائیه می‌رسد، بر اساس عدالت مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مردم خواستار رسیدگی به کاستی‌ها، نارسایی‌ها و برخورد متناسب با خیانت‌ها، تخلفات و مفاسد هستند، خاطر نشان کرد: افشاگری‌ها درباره تخلفات و مفاسد هم اگر به اقدام و عمل مورد انتظار مردم منتهی نشود، برای جامعه اعتمادآفرین و مؤثر نخواهد بود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح نفتی دولت گفت که این طرح در شورای هماهنگی سران قوا مطرح شده و قوه قضائیه هم مانند دیگر قوا نظراتش را پس از هم اندیشی با کارشناسان اقتصادی اعلام و به دولت منتقل کرده است.

رئیس قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد که دولت شرایط اعلام شده از سوی نخبگان اقتصادی و دستگاه قضائی را به صورت جامع در طرح نفتی خود لحاظ نماید تا اجرای آن گره گشای مسائل و مشکلات کشور و مردم باشد.