۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » تغذیه » درمان
  • شناسه : 38620
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۱۷
  • ارسال توسط :
خوردن هندوانه در بارداری و جنسیت جنین
خوردن هندوانه در بارداری و جنسیت جنین

خوردن هندوانه در بارداری و جنسیت جنین

هندوانه به هضم غذا کمک کرده و به عنوان یک تسکین دهنده اثر می‌کند.

بارداری یکی از مهم‌ترین دوران در زندگی هر زن است. از لحظه‌ای که مطلع می‌شوید باردار هستید، همه چیز برای شما تغییر خواهد کرد. این بسیار عاقلانه است که در این دوران شما مراقبت تغذیه خود باشید، زیرا تغذیه مناسب در این دوران یکی از اساسی‌ترین قسمت‌ها در بارداری موفق است. وقتی صحبت از رژیم غذایی در بارداری به میان می‌آید، بنظر می‌رسد که محدودیت‌های آن پایان نمی‌یابد؛ اما در مقابل مواد غذایی هم هستند که باید در این دوران مصرف شود. میوه‌ها می‌توانند ویتامین و مواد معدنی فراوانی را برای زنان فراهم آورند که برای جنین از اهمیت زیادی برخوردار است. با این حال برخی از میوه‌ها ممکن است برای مادر یا جنین خطراتی را به همراه داشته باشد .

خوردن هندوانه در بارداری و زیبایی جنین 

میوه‌ها یکی از فوق‌العاده‌ترین مواد در دوران بارداری هستند. آنها سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها بوده که می‌تواند یک بارداری سالم را برای مادر و جنین فراهم کنند. اگر دوران بارداری خود را در ماه‌های گرم تابستان می‌گذرانید، هندوانه می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها با خواص بسیار زیاد در این دوران باشد. هندوانه سرشار از مواد مغذی همچون، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B6، پتاسیم و منیزیم است. این میوه شیرین تابستانی دارای ۹۲ درصد آب است.

اگر نگران مصرف هندوانه در بارداری هستید، باید بگویم که این میوه هیچ خطری برای شما نخواهد داشت. هندوانه هم مانند هر مواد غذایی دیگر، اگر به اندازه در دوران بارداری مصرف شود، نه تنها برای شما و جنین خطر ندارد، بلکه می‌تواند بسیار مفید هم باشد. 

بهترین بخش در خوردن هندوانه، جدا از طعم شیرین و آبدار آن تاثیر آن بر زیبایی پوست است. این میوه به دلیل ویتامین‌هایی که دارد و به دلیل آب فراوانش می‌تواند بدن را هیدراته کرده و باعث شادابی پوست و روشنی آن شود. در نتیجه در میان زنان باردار که به دلیل تغییرات هورمونی شادابی پوست خود را از دست داده‌اند، طرفدار بسیاری دارد. علاوه بر آن، با وجود اینکه زیبایی ظاهری جنین تنها به ژن پدر و مادر بستگی دارد، اما باید بدانید که تغذیه و رژیم غذایی مادر بی تاثیر نخواهد بود. این میوه به دلیل داشتن ویتامین A و ویتامین C تاثیر بسیاری زیادی در زیبایی جنین داشته باشد.

خواص هندوانه در بارداری

فواید هندوانه در بارداری بر هیچکس پوشیده نیست. این میوه علاوه بر طعم خوبی که دارد، خواص بسیاری زیادی هم برای زنان باردار و جنین آنها به همراه دارد که در در زیر به آنها می‌پردازیم:

  • کاهش تهوع صبحگاهی

تهوع صبحگاهی یکی از مشکلاتی است که زنان باردار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. یک برش هندوانه یا یک لیوان آب هندوانه به دلیل آب فراوان و ویتامین‌ها و مواد معدنی که دارد می‌تواند در بهبود این مشکل به شما کمک کند.

  • تسکین سوزش سر معده

بسیاری از زنان باردار با مشکلات گوارشی در این دوران روبه‌رو می‌شوند. اسیدیته و سوزش سر معده دو دلیل عمده ناراحتی زنان در دوران بارداری است. هندوانه به هضم غذا کمک کرده و به عنوان یک تسکین دهنده اثر می‌کند و می‌تواند اثرات این مشکلات گوارشی را کاهش دهد.

  • رفع کمبود آب بدن

همانطور که گفته شد هنوانه دارای ۹۲ درصد آب است. پس با مصرف آن می‌توانید کمبود آب بدن را جبران کنید و از مشکلاتی مانند بی‌حالی، خستگی، سردرد و سرگیجه که از عوارض کمبود آب هستند، جلوگیری کنید. علاوه بر آن هندوانه خاصیت ادرارآوری داشته و می‌تواند به دفع سموم و اسیداوریک بدن شما کمک کند. 

  • کاهش یبوست

هندوانه سرشار از فیبر است بنابراین می‌تواند به درمان یبوست در این دوران کمک کند. زنان بارداری که با مشکلات گوارشی مانند یبوست در این دوران دست و پنجه نرم می‌کنند، با مصرف هندوانه می‌توانند به آن پایان ببخشند.

  • تسکین گرفتگی عضلات

هندوانه سرشار از پتاسیم است. این ماده معدنی به گرفتگی عضلات و انقباضاتی که در این دوران به دلیل تغییرات هورمونی رخ می‌دهد، کمک کرده و از وقوع آنها جلوگیری می‌کند.

  • زیبایی و درخشش پوست

تغییرات هورمونی در دوران بارداری باعث می‌شود تا پوست کدر شده و شادابی خود را از دست بدهد. با مصرف هندوانه سموم موجود در بدن دفع شده و از رنگدانه سازی پوست جلوگیری می‌شود و باعث درخشان شدن و زیبایی پوست می‌شود.