۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » تغذیه
  • شناسه : 20229
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
  • ارسال توسط :
خوراکی‌هایی که سلامت قلبتان را به خطر می‌اندازند
خوراکی‌هایی که سلامت قلبتان را به خطر می‌اندازند

خوراکی‌هایی که سلامت قلبتان را به خطر می‌اندازند

آبمیوه‌های سبز ، نوشابه‌های ورزشی، نوشابه‌های رژیمی و اسموتی‌های میوه‌ای ابدا جای میوه را نمی‌گیرند.

گروه بهداشت و درمان وقایع خبری– برخی مواد غذایی که سلامت قلب را به خطر می‌اندازند باید از رژیم غذایی شما حذف شوند. با توجه به این واقعیت که قلب مسئول زنده نگه داشتن بدن شماست، جای تعجبی نیست که مراقبت از سلامتی قلب از طریق رژیم غذایی اهمیت زیادی دارد. در صورتی که مواد غذایی مضر برای قلب بخورید، قلب شما ممکن است زودتر از آنچه شما می‌خواهید متوقف شود. در این گزارش ۵ دسته مواد غذایی مضر برای قلب را می خوانیم.
۱. گوشت‌های فرآوری شده
انواع گوشت‌های فرآوری شده به طور معمول دارای مقدار زیادی چربی اشباع و حتی محصولات کم چرب سرشار از نمک هستند که به گونه دیگری آسیب‌زننده است. سوسیس و کالباس از جمله گوشت‌های فرآوری شده هستند.

۲. غذا‌های سالم!
بسیاری از مواد غذایی که به عنوان غذا‌های سالم به بازار عرضه می‌شوند دارای اجزای پنهانی هستند که سبب می‌شوند در دسته مواد غذایی مضر برای قلب قرار بگیرند. برخی از این مواد غذایی عبارتند از ماست‌های میوه‌ای و طعم‌دار که مقدار زیادی قند دارند. آبمیوه‌های سبز که حاوی قند زیادی هستند، نوشابه‌های ورزشی، نوشابه‌های رژیمی و اسموتی‌های میوه‌ای که ابدا جای میوه را نمی‌گیرند.

۳. غذا‌های قندی
سابقا تصور می‌شد که چربی، مقصر بروز بیماری قلبی است اما امروز می‌دانیم که خوراکی حاوی قند نیز از دسته مواد غذایی مضر برای قلب هستند. آب‌نبات، غلات صبحانه، بستنی که مقدار زیادی چربی اشباع و قند دارد، انواع شیرینی‌ها و نوشابه ها.

۴. انواع سس
منبع پنهان ترکیبات مضر برای قلب در انواع سس‌ها فراوان است. ممکن است متوجه نشوید که در برخی از چاشنی‌های مورد علاقه‌ شما چه مقدار قند، نمک و چربی اشباع وجود دارد. سس باربیکیو مقدار زیادی سدیم دارد. سس‌های سالاد کم‌چرب مثل سس‌های معمولی چربی ندارند، اما برای حفظ عطر و طعم‌ باید قند بیشتری داشته باشند. فقط دو قاشق سس کچاپ ۱۴ درصد از مقدار توصیه شده روزانه انجمن قلب آمریکا سدیم دارد. همین دو قاشق حاوی ۸ گرم قند هم است.

۵. غذا‌های سرخ شده
طبق مطالعات، افرادی که به طور منظم غذای سرخ شده مصرف می‌کنند در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند. سیب‌زمینی سرخ‌شده دارای اجزای زیادی است که در بروز فشار خون بالا و خطر دیابت نقش دارند. افزودن ماده مضر دیگری مانند نمک، این خطر را بیشتر افزایش می‌دهد. مرغ سرخ شده مقدار زیادی چربی ترانس در خود نگه می‌دارد.چیپس هم مثل سیب‌زمینی سرخ شده، در دسته مواد غذایی مضر برای قلب قرار می‌گیرد. این ماده خوراکی به افزایش وزن کمک می‌کند و این تعجب‌آور نیست با این میزان کالری عوارض خود را خواهد داشت.