۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش ایران » ورزش جهان
  • شناسه : 39283
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۵۹
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایران ورزشی
خودمان کار خودمان را سخت کردیم
خودمان کار خودمان را سخت کردیم

خودمان کار خودمان را سخت کردیم

با برد ایران مقابل سوریه ایران حریف ژاپن می شود.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه از ساعت ۱۹:۳۰ دیروز در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه برابر هم قرار گرفتند که قضاوت این بازی را کیم جونگ هیوک از کره جنوبی بر عهده داشت.

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی در این دیدار، ایران را با ترکیب علیرضا بیرانوند، روزبه چشمی، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، احسان حاجی‌صفی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون به میدان فرستاد. تیم ملی مطابق انتظار این دیدار را هجومی آغاز کرد و موقعیت‌هایی را روی دروازه سوریه ایجاد کرد که به گل تبدیل نشد تا اینکه در دقیقه ۳۲ پاس در عمق چیپ و تماشایی جهانبخش در محوطه جریمه به طارمی رسید که ایهم اوسو مدافع سوریه با دست مهاجم ایران را شارژ کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. پنالتی را طارمی برخلاف جهت احمد مدنیه به سمت راست دروازه سوریه زد و به گل تبدیل کرد تا تیم ملی پیش بیفتد و نیمه اول با همان یک گل به پایان برسد.

بازی در نیمه دوم در میانه‌های میدان در جریان بود تا اینکه دقیقه ۵۹ پابلو صباغ یک دقیقه پس از ورود به زمین با فرار عالی از بین مدافعان ایران در موقعیت تک به تک قرار گرفت ولی پس از تکل و خطای کف پای بیرانوند روی مچ پا، سرنگون شد تا داور پس از بازبینی صحنه در VAR، آفساید کمک داور دوم را رد کرده و خطای پنالتی بیرانوند را بگیرد. پنالتی اعلام شده به سود سوریه را عمر خربین در دقیقه ۶۴ برخلاف جهت بیرانوند که به سمت راست شیرجه رفته بود، تبدیل به گل کرد تا کار را به تساوی بکشد.

در این دقیقه قلعه‌نویی دو تعویض همزمان انجام داد و امید ابراهیمی و محمد محبی را به جای قدوس و قایدی وارد زمین کرد و در دقیقه ۷۴ هم علی قلی‌زاده جایگزین جهانبخش شد. دقیقه ۸۱ طارمی به خاطر تمارض در محوطه جریمه سوریه کارت زرد گرفت و دقیقه ۹۱ هم با خطایی که روی بازیکن سوریه انجام داد، کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد تا تیم ملی ۱۰ نفره شود. پس از این اتفاق تیم ملی تحت فشار قرار گرفت.

در دقیقه ۸+۹۰ کریم انصاری‌فرد جایگزین آزمون شد ولی بازی در نهایت در وقت‌های قانونی و تلف شده که ۱۰ دقیقه بود با تساوی ۱-۱ به پایان رسید تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود. دقیقه ۱۱۹ مهدی ترابی جایگزین قلی‌زاده شد. بازی در نیمه اول و دوم وقت‌های اضافی هم بدون تغییر نتیجه پیش رفت تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

در پنالتی‌ها انصاری‌فرد پنالتی‌اش را گل کرد و پابلو صباغ نیز ضربه‌اش را تبدیل به گل کرد. پنالتی دوم را هم رضاییان گل کرد و ضربه فهد یوسف را بیرانوند گرفت. پنالتی سوم را ابراهیمی گل کرد و ایهم اوسو هم گلزنی کرد. ترابی هم پنالتی چهارم را گل کرد و یاسین هم پنالتی‌اش را به ثمر رساند. حاجی‌صفی هم پنالتی پنجم را گل کرد تا ایران با پیروزی ۵-۳ در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی شده و حریف ژاپن شود.