۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار زنان » جامعه » قزوین » مجلس شورا ی اسلامی
  • شناسه : 12925
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
  • ارسال توسط :
خطر در حوزه کاهش رشد جمعیت جدی و  نزدیک است
خطر در حوزه کاهش رشد جمعیت جدی و  نزدیک است

خطر در حوزه کاهش رشد جمعیت جدی و نزدیک است

پیگیر تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده در مجلس هستیم.

نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نیاز کشور در حوزه تقویت خانواده، پیگیر تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده در مجلس هستیم.

دکتر فاطمه محمدبیگی در دیدار با بانوان مدیر استان قزوین افزود: در نظام جمهوری اسلامی به عنوان ام‌القرای جهان اسلام، اقدامات خوبی در حوزه بانوان انجام و قوانین خوبی تصویب شده است با این حال در اجرا و نظارت در این حوزه با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم.

وی اظهار داشت: تعداد بانوان نماینده در ادوار مجلس با توجه به جمعیت بانوان کشور بسیار کم بوده و ضرورت دارد در مجلس یازدهم تمام نمایندگان چه مرد و چه زن برای مطالبات حوزه زنان با نگاهی هویتی پای کار بیایند.
 
دکتر محمد بیگی گفت: متاسفانه برخی با نگاه جنسیتی برگرفته شده از فرهنگ غرب و حاکم بودن نگاه سیاسی به موضوع زن و خانواده می نگرند و همین موجب شده تا این حوزه مهم زمین بخورد و اقدامات مهمی برای احقاق حقوق بانوان انجام نشود

وی ادامه داد:  این نگاه یک تهدید بزرگ برای این قشر است و ضرورت دارد این نوع نگاه تغییر و به سمت نگاه هویتی پیش برود.

دکتر محمد بیگی گفت: با توجه به حساسیت ها و ضرورت های پیش رو از ابتدای شروع به کار مجلس یازدهم، پیگیر شکل گیری کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده بودیم. خوشبختانه این طرح در هیئت رئیسه مجلس با اقبال خوبی روبرو شده و امید است هر چه سریع تر این کمیسیون با رای مثبت نمایندگان شکل بگیرد. 

وی ادامه داد: تشکیل این کمیسیون دستاورد بزرگی برای جامعه است، چرا که نگاه قانونی به حوزه مطالبات زنان را بهبود می دهد و مباحث مربوط به حقوق زنان، هویت دختران، ازدواج، خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی را به صورت ویژه مورد توجه قرار می دهد.

نماینده مردم قروین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: باید زیرساخت‌های ویژه حوزه بانوان در استان قزوین از جمله بیمارستان تخصصی، بوستان و پاتوق‌های ویژه زنان و دختران در استان تقویت شود، اما اکنون در این حوزه ضعف‌های شدیدی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: خطر در حوزه کاهش رشد جمعیت جدی و نزدیک است و اگر سیاست های جمعیتی کشور تغییر نکند از دهه ۱۴۲۰ وارد دوره سالمندی می شویم که آفات و آسیب های این اتفاق بسیار جدی است و نباید به سادگی از آن عبور کرد.

محمد بیگی همچنین گفت: تنوع و تکثر سلایق یک امر طبیعی است، بنده به عنوان نماینده مردم عزیز قزوین، آبیک و البرز در مجلس یازدهم خود را نماینده تمام طیف‌های سیاسی و اقشار مختلف مردم می دانم و دیدگاه من بر مبنای مسالمت و تفاهم، کار و تلاش در مسیر خدمت به مردم است، با این حال از خطوط قرمز و آرمان های انقلاب و اسلام کوتاه نخواهیم آمد.

وی همچنین با تاکید بر تقویت فرهنگ عفاف و حجاب، افزود: در هفته عفاف و حجاب باید زوایای مختلف حوزه زندگی عفیفانه مورد توجه قرار بگیرد و باید این موضوع برای همگان نهادینه شود که حجاب و عفاف تنها ویژه بانوان نیست بلکه آقایان هم باید در این حوزه ورود جدی داشته و موازین را رعایت کنند.