۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 20244
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
  • ارسال توسط :
خطر خیز جدید کرونا در کشورجدی است
خطر خیز جدید کرونا در کشورجدی است

خطر خیز جدید کرونا در کشورجدی است

از ترددهای غیرضروری و هرگونه دورهمی و مهمانی های خانوادگی خودداری کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۳ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۲۸ نفر رسید.

به گزارش وقایع خبری ؛ دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۷۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۷۸۴ نفر از آنها بستری شدند.

آخرین آمار کرونا؛ جان باختن ۸۳ بیمار کووید۱۹

وی ادامه داد: مجموع بیماران مبتلا به کرونا در کشور به یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۲۳ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۳۰۴ هزار و ۳۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

دکتر لاری افزود: ۳ هزار و ۷۰۴ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
وی ادامه داد: تاکنون ۱۰ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، هم اکنون ۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آخرین آمار کرونا؛ جان باختن ۸۳ بیمار کووید۱۹


دکتر لاری افزود: شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: افزایش موارد ابتلا و بستری به بیماری کووید۱۹ در استان خوزستان بسیار نگران کننده است، همچنین در استانهای ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، اصفهان، فارس و سمنان نیز شاهد ایجاد روند ملایم صعودی در موارد بستری روزانه کرونا هستیم.
خانم لاری افزود : ابتلا به بیماری کووید۱۹ در بین جوانان در هفته های اخیر افزایش یافته و این مسئله واقعا نگران کننده است و لزوم همزیستی هوشمندانه با بیماری را بیش از گذشته نشان می دهد زیرا افزایش بیماری در گروههای سنی پایین تر هشداری برای افزایش بیماری در بین سالمندان است.
وی ادامه داد: خطر ورود به خیز چهارم کرونا جدی است و همه باید برای جلوگیری از آن دست در دست هم دهیم و از انتشار ویروس کرونا به خصوص ویروس جهش یافته انگلیسی به طور جدی تر از ترددهای غیرضروری و هرگونه دورهمی و مهمانی های خانوادگی خودداری و با همکاری هم از ایجاد موج جدید بیماری در کشور ممانعت کنیم.