۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 12410
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
  • ارسال توسط :
خروج از استعمار و استثمار  یک آموزه دینی است
خروج از استعمار و استثمار  یک آموزه دینی است

خروج از استعمار و استثمار یک آموزه دینی است

ولایت اصلی در دنیا ولایت خداوند است

آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام که با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار و جمعی از مسئولان در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد ضمن تسلیت سالگرد ارتحال امام اظهار کرد: امام راحل قرآن را در زندگی ما در تمام ابعاد جاری کردند.

وی تصریح کرد: خداوند در آیه‌های مختلف قرآن کریم تاکید دارند که قرار نیست کافران بر مؤمنین مسلط شده و مؤمنین را تحقیر کنند لذا خروج از استعمار و استثمار یک آموزه دینی است.

امام جمعه قزوین افزود: مستشاران خارجی بخصوص آمریکاییان در پیش از انقلاب، مسئولان و حتی نظامیان کشور را تحقیر می‌کردند و اوج این تحقیر در تصویب قانون کاپیتالاسیون دیده شد لذا امام با انقلاب الهی خود در برابر ظلم و ستم و تحقیر بیگانگان قیام کردند و توانستند مردم و کشور را از تحقیر بیگانگان نجات دهد.

عابدینی خاطرنشان کرد: ولایت همه مؤمنان ولایت خداوند و ولایت پیامبران نیز به واسطه ولایتی است که خداوند عنایت کرده بنابراین ریشه ولایت متعلق به خداوند است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: ولایت معصومین با نظریه ولایت فقیه امام خمینی ادامه پیدا کرده لذا ما در دین رابطه امام و امت است و امام نظریه امام و امت را در دنیای متکثر امروز نهادینه کردند.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: ولایت اصلی در دنیا ولایت خداوند است که به تبع آن ولایت رسول و ائمه و در عصر غیبت اصل ولایت فقیه است.

وی گفت: امام راحل حتی زمانی که در زندان و تبعید به سر می‌بردند به نصرت الهی باور داشتند زیرا افرادی که در راه خدا برای ارزش‌های اسلامی قیام می‌کنند هیچ کس قادر به شکست آنها نیست.

امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه مسلمان اگر اهل صبر و تقوا و مقاومت باشند توطئه دشمنان به مسلمین آسیب نمی‌رساند گفت: امام راحل با تمام وجود بر اساس آیات قرآنی به اصل پیروزی مؤمنین باور داشت و با صبر و مقاومت ثمره شیرین استقامت و مقاومت را به مردم چشاندند.

عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود به تهدیدات جدی انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از تهدیدات جدی انقلاب غفلت از آرمان‌های امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی تاکید کرد: امروز دنیای استکباری با استفاده از همه ابزارهای تبلیغی و رسانه‌ای تلاش می‌کند نسل جوان کشور را از آرمان‌های امام راحل دور کند که ما وظیفه داریم هوشیاری خود را در این عرصه حفظ کنیم.

آیت الله عابدینی یادآور شد: بی توجهی به کوخ نشینان و توجه به کاخ نشینان از جمله آفات انقلاب است و افرادی که از موقعیت خود برای ثروت اندوزی استفاده می‌کنند و نسبت به دریافت حقوق‌های نجومی بی تفاوت و غافل هستند در واقع از آرمان‌های امام دور شده اند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از آرمان‌های امام، استکبار ستیزی است تا جایی که که ایشان رابطه ایران و آمریکا را رابطه گرگ و میش توصیف کردند که تا این خوی استکباری در دشمن هست امکان مذاکره وجود ندارد.

‌امام جمعه قزوین نفوذ نفاق به بدنه کشور را از تهدیدات انقلاب دانست و گفت: امام نگران بود که دلسوزان واقعی انقلاب، منزوی و گوشه نشین شوند و افرادی که انقلاب را نفهمیدند و دل در گروه انقلاب ندارند در مصدر امور قرار بگیرند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: دنیا طلبی نیز از آفت ها و خطراتی است که انقلاب را تهدید می‌کند و باید از آن دوری کنیم.