۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 11964
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
  • ارسال توسط :
خدمت به محرومان نیازمند تقویت روحیه سبقت در نیکوکاری است
خدمت به محرومان نیازمند تقویت روحیه سبقت در نیکوکاری است

خدمت به محرومان نیازمند تقویت روحیه سبقت در نیکوکاری است

کمیته امداد امام (ره) تأسیس شده است تا فرهنگ انفاق و نیکوکاری را در جامعه گسترش دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: ارتقای خدمت به محرومان نیازمند گسترش فضای سبقت در نیکوکاری است.

به گزارش ” وقایع خبری ” به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان قزوین ؛ مهرعلی حق گویان در دیدار با بخشدار ضیاءآباد بیان کرد: کمیته امداد امام (ره) تأسیس شده است تا فرهنگ انفاق و نیکوکاری را در جامعه گسترش دهیم.

وی ادامه داد: در واقع اگرچه کمیته امداد امام (ره) در تولید فقر نقشی ندارد ولی برای رفع محرومیت سازوکارهایی را تدارک دیده است تا بتواند بستر ارتقای زندگی محرومان را فراهم سازد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: ارتقای خدمت به محرومان ، نیازمند گسترش فضای سبقت در نیکوکاری است و سبقت در کار خیر هم زمانی شکل میگیرد که ما بتوانیم روح همدلی و احساس مسئولیت اجتماعی را در جامعه زنده نگه داریم.

وی افزود: کمیته امداد امام (ره) با شناسایی نیازمندان واقعی بستر خدمت رسانی شایسته و مطلوب را برای محرومان فراهم کرده است تا عدالت در توزیع کمک های مردمی فراهم آید از این رو موسسه های خیریه می توانند با استفاده از این اطلاعات از ارائه خدمات چندباره به یک خانواده پرهیز و خدمات خود را به خانواده ها را عادلانه اجرا کنند.

حق گویان تصریح کرد: نگاه کمیته امداد به فعالیت موسسه های خیریه و گروه های مردمی نیکوکاری حمایتی است، از دیدگاه این نهاد کار رسیدگی به محرومان یک وظیفه دینی و انسانی است که توسط مردم به هدف واقعی خود نزدیک خواهد شد از این رو از فعالیت و مشارکت مردمی در این زمینه حمایت می کنیم.

وی توضیح داد: برای کمیته امداد مهم این نیست که جریان انفاق به نام این نهاد باشد بلکه مهم این است که به نیازمند خدمت رسانده شده و این خدمت توأم با عزتمندی بوده و از طرفی جریان خدمت رسانی با شفافیت و اتصال به بدنه مردمی باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: علاقمندان برای فعالیت در این عرصه می توانند مسجد محله خویش را محور جریان خدمت به نیازمندان قرار داده و با ایجاد مرکز نیکوکاری، ساکنان دلسوز و مومن را پای کار بیاورند و در قالب مرکز نیکوکاری به نیازمندان خدمت کنند.

وی اعلام کرد: جمع آوری صندوق های صدقات و اسامی نیازمندان محله در اختیار مرکز نیکوکاری قرار می گیرد تا بتوانند با استفاده از ظرفیت های مختلف محلی و توانایی ها ساکنان محله، خدمت رسانی مناسبی را داشته باشند.

بخشدار ضیاءآباد نیز در این دیدار، گفت: ظرفیت های مختلفی برای خدمت به محرومان وجود دارد که با استفاده از این ظرفیت ها می توان خدمت به محرومان را گسترش داد.

وی عنوان کرد: برای توسعه مراکز نیکوکاری با استفاده از ظرفیت بخشداری آمادگی داریم ظرفیت های منطقه را برای ارائه خدمت به نیازمندان همراه کنیم.

مهدی رحمانی یادآورشد: استفاده از زیرساخت ها و سیستم های نرم افزاری برای تهیّه بانک اطلاعاتی خیّرین و نیازمندان به ارائه خدمات شایسته و به دور از موازی کاری برای کمک به نیازمندان کمک می کند.