۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » اقتصاد » دولت » ریاست جمهوری
  • شناسه : 17258
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
  • ارسال توسط :
خدا را شکر که شر ترامپ از سر مردم امریکا و دنیا کوتاه شد
خدا را شکر که شر ترامپ از سر مردم امریکا و دنیا کوتاه شد

خدا را شکر که شر ترامپ از سر مردم امریکا و دنیا کوتاه شد

امریکا سیاست‌های ترامپ علیه ایران را جبران کند

دکتر حسن روحانی نشست هیات دولت با بیان اینکه در طول چهار سال قبل ایران در جنگ اقتصادی قرار داشت، افزود: از سال ۹۴ تا ۹۶ فشار تحریم‌ها بیشتر شد و ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار گرفتیم، اما با تلاش ملت و همه دست اندرکاران دولت و قوای دیگر، سربلند بودیم که می‌توان براساس آمار آن را با قبل از این ۳ تا ۴ سال مقایسه کرد که برای دوران بلندمدت تاریخ ایران دستاورد‌های قابل ملاحظه‌ای کسب شده است.
رئیس جمهور گفت: اگر ۳ سال ۹۳ تا ۹۶ قبل از شروع جنگ اقتصادی را بخواهیم با ۴۱ سال کل انقلاب مقایسه کنیم، شرایط اقتصادی ایران در این مدت و در بسیاری از شاخص‌های مهم اقتصادی پیشرفت ملموسی داشته است، به طور مثال، رشد تولید ناخالص ملی ما به طور متوسط در ۴۱ سال گذشته یک و نیم درصد است. اما در ۳ سال گذشته یعنی از سال ۹۴ تا ۹۶ به ۴، ۷ درصد به طور متوسط رسیده است، این یعنی بیش از ۳ برابر رشد داشته است.
روحانی افزود: در اشتغال به طور متوسط در ۴۱ سال گذشته ۲۶۱ هزار رشد داشتیم، اما در این سال‌ها نرخ اشتغال به ۶۸۴ هزار رسیده که رشدی تقریبا سه برابر داشته است، صادرات غیرنفتی به طور متوسط و در ۴۱ سال گذشته ۱۰ میلیارد دلار بوده و در این ۳ سال به بیش از ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون رسیده که بازهم رشدی بیش از ۳ برابر داشته است.
رئیس جمهور همچنین گفت: نرخ تورم به طور متوسط در ۴۱ سال گذشته ۱۹ و نیم درصد بوده، اما در این ۳ ساله به ۱۰ و ۲ دهم درصد رسیده یعنی نرخ تورم در این مدت نصف شده است. همه شاخص‌هایی که مقایسه شد نشان می‌دهد که دولت در طول ۳ تا ۴ سال قبل از شروع جنگ اقتصادی، سیاست و عملکرد قابل مقایسه‌ای با دوره بلندمدت داشته است و در این جنگ تمام عیار مقاومت مردم و ملت نشان داده می‌شود.
روحانی در ادامه با اشاره به شیوع کرونا در یکسال گذشته، افزود: امسال، سال سختی به لحاظ شیوع کرونا داشتیم، اما مهر نسبت به شهریور امسال در مقایسه رشد تولید در کنار رشد صادرات ۷۵ درصد در صنعت پیشرفت داشتیم، به این معنی که مردم ما در سخت‌ترین شرایط بهترین تلاش‌ها را انجام داده اند، این تشکر اول ما برای پیروزی است و مطمئنیم فردا هم پیروز خواهیم شد.