۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » جامعه » خدمات اجتماعی » فرهنگ و هنر
  • شناسه : 2747
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲
  • ارسال توسط :
خبرنگاران باید چنین فکر کنند که در دستگاه الهی شاغل هستند
خبرنگاران باید چنین فکر کنند که در دستگاه الهی شاغل هستند
امام جمعه شهر قزوین :

خبرنگاران باید چنین فکر کنند که در دستگاه الهی شاغل هستند

اگر روز ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار نام نمی گرفت، خوب بود آن روز را روز خبرنگار معرفی می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در مجموعه فرهنگی طلائیه برگزار شد ، افزود: خبرنگاری حرفه ای است که در راستای رسالت های انبیا، ائمه اطهار (ع) و قرآن قرار دارد.
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی اظهار داشت: خبرنگاران باید امیدبخشی را رسالت کاری و حرفه ای خود قرار داده و در راستای رسالت های پیامبران حرکت کنند.
امام جمعه قزوین با اشاره به ظلم های مستکبران و کشورها و سازمان های بین المللی مدعی حقوق بشر، یادآور شد: با وجود جنایت ها و ظلم های بی‌شماری که کشورهای ظالم به مستضعفان عالم تحمیل کرده‌اند، باید بدانیم که آینده جهان روشن است و نباید نسبت به فراگیر شدن عدل در آینده ناامید باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه شجاعت و نهراسیدن در دفاع از حق را یکی از رسالت های جدی رسانه ها برشمرد و با اشاره به روشنگری های حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا افزود: اگر روز ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار نام نمی گرفت، خوب بود آن روز را روز خبرنگار معرفی می کردند.
وی در این خصوص ادامه داد: حضرت زینب (س) با شجاعت و بدون هراس از یزید و لشکریانش و در مقابل چشمان آنها، حقایق را روشنگری کرد و باید با الگوگیری از ایشان در حمایت از حق و مظلوم، هراسی به دل راه ندهیم.
آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه اثرگذاری مطلوب در کار خبری مستلزم برخورداری از حریت و آزادگی است، تأکید کرد: اگر حریت و آزادگی در قلم خبرنگاران ضعیف باشد، نمی توانند کارهای بزرگی انجام داده و راه شهدایی چون آوینی و صارمی را پیش بروند.
امام جمعه قزوین گفت:خبرنگاران باید چنین فکر کنند که در دستگاه الهی شاغل هستند که در این صورت مورد حمایت درگاه الهی نیز قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه دعوت به دین یکی از شاخصه‌های دیگر خبرنگاران است، اظهار داشت: خبرنگاران با پیروی از انبیا (ع) و ائمه اطهار (ع) و با عهد و پیمانی که با شهدا می بندند باید اقامه کننده نماز و عدالت در جامعه باشند و اگر در این مسیر حرکت کنند قطعاً مسیر درست را انتخاب کرده و باید سختی ها و مشقت ها را تحمل کنند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تقدیر از خبرنگاران استان تصریح کرد: بحمدالله خبرنگاران استان ما در ظلم ستیزی، حمایت از مظلوم و دین عملکرد بسیار خوبی دارند و باید خدای متعال را شاکر باشیم.