۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » جامعه » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 14993
  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
  • ارسال توسط :

در مراسمی با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار، اصغری مدیر کل آموزش و پرورش، طاهرخانی شهردار و جمعی از مدیران و خانواده دانش آموزان، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید به صورت نمادین توسط مسئولان استان در دبیرستان فرزانگان شهیدان محسن و مهدی شالباف قزوین نواخته شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در این آئین با تبریک آغاز سال تحصیلی ودعای خیر برای دانش آموزان و کادر آموزشی مدارس گفت: از خداوند می‌خواهم برکات علمی و معنوی را هر روز بیشتر کند.

وی تصریح کرد: در این ایام بیماری کرونا لازم است همان‌گونه که یکدیگر را به تقوا سفارش می‌کنیم، به رعایت مسائل بهداشتی نیز توصیه کنیم و بدانیم که این روزها یکی از مصادیق تقوایی، رعایت کامل مسائل بهداشتی و حفظ سلامت جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش مرکز همه موفقیت‌هاست، بیان کرد: اگر آموزش و پرورش بتواند رسالت‌های خود را در بالاترین سطح انجام دهد، جامعه بسیار متمایزی خواهیم داشت و این هدایت‌گری و انتخاب درست مسیرها رسالت مسئولان است.

آیت‌الله عابدینی در خصوص اهمیت جایگاه معلمان نیز اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بدون تعارف فرمودند معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند که زمینه‌سازی می‌کنند تا دانش آموزان و جایگاه علمی کشور به سر منزل مقصود برسد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: مهم است معلمان آنچه آموزش می‌دهند و بیان می‌کنند را بیشتر خودشان عمل کنند و تطابق نگاه با عمل بسیار مهم است و نقش مهمی در موفقیت آموزش و تربیت دارد.

وی در خصوص اهمیت خانواده‌ها در تعلیم و تربیت نیز گفت: خانواده‌ها در ایام این بیماری بدانند که فرزندان بیش از هر زمانی به آنها نیاز دارند و تلاش کنند نیابت معلمان و مدیران را برای اهداف آموزشی به درستی تحقق بخشند و بخشی از رسالت آموزشی را برعهده بگیرند.

استاندار قزوین هم با تبریک بازگشایی مدارس در این مراسم گفت : آموزش همیشگی است و تعطیلی ندارد چون توسعه کشور نباید متوقف شود لذا امسال هم باید تحصیل را آغاز می‌کردیم و لازم است دست به دست هم دهیم و سال تحصیلی را به خوبی رقم بزنیم به همین دلیل همه در خدمت آموزش و پرورش خواهند بود تا سال تحصیلی بدون دغدغه آغاز شود.

وی گفت: امسال اما و اگرهای زیادی در ذهن مردم ایجاد شد اما با اراده‌ای که در همه گروه‌ها وجود دارد امیدواریم با تلاش معلمان و مدیران به موفقیت برسیم.

استاندار خطاب به دانش آموزان گفت: شما دانش آموزان باید قدر فرصت‌ها را بدانید و آینده خود را از امروز تعیین کنند چون اداره کشور با شماست و باید از امروز به فکر آینده خود باشید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم گفت: سال تحصیلی جدید را با رویکرد مدیریت اخلاق مدار در فضایی شاد با کمک همه معلمان و والدین محقق می‌کنیم.

اصغری تصریح کرد: باید زمینه توسعه کشور با تربیت دانش آموزانی متعهد را مهیا کنیم لذا سال تحصیلی جدید را با شعار ماندگار با مدیریتی علمی اخلاق مدار و برنامه محور در فضایی شاد آغاز کردیم تا از تمام ظرفیت آموزش و پرورش برای تحقق آن بهره گیریم و باور داریم این مهم با همت دانش آموزان و والدین و معلمان محقق می‌شود.

وی گفت: امکان این که همه آموزش‌ها از طریق فضای مجازی باشد نیست هر چند ما دلتنگ دانش آموزان هستیم اما از سلامت دانش آموزان هم مراقبت می‌کنیم ولی به تنهایی قادر به اجرای وظایف خود نیستیم و نیازمند همراهی شما هستیم تا کارها بخوبی انجام شود.

اصغری بیان کرد: رسالت ما این است هر دانش آموز یک سفیر سلامت باشد هر چند نگران ارتباط فیزیکی دانش آموزان در محیط مدرسه هستیم اما باور داریم با درک و شعور بالای دانش آموزان می‌توان این نگرانی را برطرف کرد.