۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دانش و فناوری » فناوری اطلاعات » قزوین
  • شناسه : 31802
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۱۱
  • ارسال توسط :
خانه خلاق و نوآوری شهر قزوین افتتاح شد
خانه خلاق و نوآوری شهر قزوین افتتاح شد

خانه خلاق و نوآوری شهر قزوین افتتاح شد

خانه خلاق و نوآوری با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در سرای سعدالسلطنه ی قزوین افتتاح شد.

افتتاح خانه خلاق و نوآوری شهر قزوین

وقایع خبری: سورنا ستاری ؛ معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در حاشیه افتتاح خانه خلاق گفت:  ۵ خانه خلاق در کشور راه اندازی شده است و این خانه ها در قانون جهش تولید دانش بنیان، کاملا تعریف شده اند.
ستاری افزود: افتتاح خانه خلاق در سرای سعدالسلطنه استان شروع این حرکت در استان قزوین است، استانی که دارای قدمت بسیار بالایی بوده و صنایع دستی بسیار با ارزش آن در معرض نابودی قرار گرفته و توسط خود مردم باید این صنایع دستی دوباره احیا شود.
وی گفت: کاری که در خانه های نوآوری می کنیم این است که ایده های جدید را شناسایی و ارائه می کنیم.
معاون رئیس جمهور گفت: امیدواریم تکنولوژی هم به این موضوع کمک کند خصوصا حوزه آی سی تی که بسیاری از این صنایع را به روز کند و در دسترس مردم قرار دهد.
ستاری درباره ی توسعه زیست بوم فناوری و ورود شرکت های دانش بنیان به صنایع بزرگ افزود: قانون جهش دانش بنیان زیرساخت بسیار خوبی را در این زمینه ایجاد کرده و حدود ۱۰ آیین نامه مربوط وجود دارد که حدود چهار مورد آنها در دولت مصوب شده و مابقی را نیز سعی می کنیم تا ۱۵ شهریور به تصویب دولت برسانیم.
معاون رییس جمهور گفت: یکی از بخش های عمده آن معافیت مالیاتی و همکاری شرکت های بزرگ در بازار سرمایه است.
وی درخصوص طرح چشمه نور نیز گفت: این پروژه بسیار بزرگ بوده و راه اندازی کامل آن زمانبر است و خوشبختانه منابع جدیدی به آن تزریق شده و امیدواریم سرعت بگیرد.

در فضای اشتراکی خانه خلاق و نوآوری شهر قزوین حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر و در بخش انفرادی هم حدود ۲۰ شرکت و هسته مستقل می توانند مستقر شده و فعالیت کنند.
جعفری رییس پارک علم و فناوری استان قزوین درباره راه اندازی این خانه، گفت: قزوین پتانسیل‌ زیادی در عرصه های مختلف دارد و افراد زیادی در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق درخواست حمایت داشتند تا بستر فعالیت آنها را با کمک پارک مهیا کنیم.