۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » رادیو و تلویزیون » شعر و موسیقی » فرهنگ و هنر
  • شناسه : 17804
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۵۹
  • ارسال توسط :
خالق ماندگارترین نواهای انقلابی درگذشت
خالق ماندگارترین نواهای انقلابی درگذشت

خالق ماندگارترین نواهای انقلابی درگذشت

"هم‌شاگردی سلام"، "آمریکا ننگ به نیرنگ تو"، "خجسته باد این پیروزی" و ... از جمله آثار به یاد ماندنی اوست.

استاد احمد علی راغب از ماندگارترین و شناخته شده‌ترین آهنگسازان و هنرمندان موسیقی انقلاب که طی دهه‌های اخیر خالق ماندگارترین ترانه‌ها و سرود‌ها در این زمینه در سن ۷۶ سالگی پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.

مرحوم راغب که آثاری، چون «این پیروزی خجسته باد» پیرامون فتح خرمشهر، «ظفر مبارک»، «جنگ، جنگ تا پیروزی»، «خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار» را در کارنامه خود داشت، از جمله هنرمندان شاخصی بود که در عمر گرانمایه خود خدمات ارزشمندی را به موسیقی کشورمان به ویژه موسیقی انقلاب ارائه داد.

خالق ماندگارترین نواهای انقلابی درگذشت

این آهنگساز برجسته کار هنری‌اش را پیش از سال ۱۳۵۷ آغاز کرده بود. او بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از هنرمندان پیشرو در زمینه ساخت موسیقی‌های انقلابی بود و در ادامه با شروع جنگ تحمیلی، روی آثار شاعران بزرگی، چون حمید سبزواری دست به ساخت آهنگ‌ها و سرود‌هایی جاودان زد. راغب را می‌توان هنرمند انقلاب و جنگ دانست که همچنان آثار او بر زبان‌های نسل گذشته و امروز جاری است.

“مدرسه‌ها وا شده”، “بابا خون داد”، “هم‌شاگردی سلام”، “بانگ آزادی”، “شهید مطهر”، “آمریکا ننگ به نیرنگ تو”، “خجسته باد این پیروزی” و … از جمله آثار به یاد ماندنی اوست. همچنین اولین آلبوم موسیقی پاپ پس از انقلاب با عنوان “رقص گل‌ها” و قطعاتی مانند “گل می‌روید به باغ” یا “بیا به امداد ناتوانان” و … هم از دیگر آثار این آهنگساز انقلاب هستند.

علاوه بر این کتاب “بانگ آزادی (خاطرات شفاهی احمدعلی راغب) ” با تحقیق مهدی چیت‌ساز و مرتضی قاضی و تدوین محسن صفایی‌فرد بهمن ماه سال گذشته توسط انتشارات راه‌یار منتشر و راهی بازار نشر شده است.