۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » اقتصاد » جامعه
  • شناسه : 21080
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
  • ارسال توسط :
حکم ۳۱ سال حبسِ طبری قطعی شد
حکم ۳۱ سال حبسِ طبری قطعی شد

حکم ۳۱ سال حبسِ طبری قطعی شد

حکم ۳۱ سال حبس اکبر طبری به تأیید دیوان عالی کشور رسید و این حکم در حال اجرا است.

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضع پرونده اکبر طبری افزود: این پرونده مهم و ویژه بود که پس از رسیدگی‌های عمیق و طولانی در دادسرا و دادگاه منجر به صدور حکم شد و شهریور امسال محکومان این پرونده از دیوان عالی کشور تقاضای اعاده دادرسی را داشتند که دیوان نیز در روز‌های اخیر حکم نهایی و قطعی درباره اکبر طبری را صادر کرد.
وی گفت: اکبر طبری محکوم به رهبری و سردستگی باند ارتشاء شد که املاک و وجوه متعددی را به صورت رشوه از اصحاب پرونده‌ها اخذ می‌کرد و در بخش‌های غیر قضایی هم اقداماتی به نفع متهمان انجام داده بود.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: بر همین اساس اکبر طبری به ۳۱ سال حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی معادل قیمت اموال و وجوه مأخوذه و انفصال دائم از خدمات دولتی و استرداد فهرست بلند بالای اموال محکوم شد.
آقای اسماعیلی گفت: البته اکبر طبری اتهامات متعدد دیگری از جمله جعل اسناد رسمی، سوءاستفاده از اسناد، اعمال نفوذ در مقامات دولتی و شهرداری، سه فقره اعمال نفوذ و یک فقره غرض ورزی داشت که برای آن محکومیت، حاصل و در دیوان عالی کشور تأیید شد.
وی افزود: دیوان عالی کشور فقط در موضوع اتهام پولشویی تردید‌هایی داشت و از دادگاه خواست با توجه به قانون جدید پولشویی این موضوع را مجدد رسیدگی کند، اما سایر محکومیت‌های وی به تأیید دیوان عالی کشور رسید.