۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آسیب های اجتماعی » اخبار ملی » حوادث
  • شناسه : 4667
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
  • ارسال توسط :
حکم حسین فریدون صادرشده است
حکم حسین فریدون صادرشده است

حکم حسین فریدون صادرشده است

دهمین سفر استانی رییس قوه قضائئیه پایان هفته به استان هرمزگان انجام خواهد شد.

یازدهمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه روز سه‌شنبه نهم مهرماه، با حضور خبرنگاران آغاز شد.  

سخنگوی قوه قضاییه با تسلیت ایام سوگواری اهل بیت عصمت و طهارت و ایام اسارت خاندان اباعبداله الحسین (ع)، با بیان اینکه در مجموعه کشور و به ویژه قوه قضاییه قوانین و مقررات ابراز اصلی تحقق و اجرای عدالت است، گفت: برای اجرای عدالت نیازمند قانون، مجری شایسته و قاضی عادل و فرهیخته هستیم. سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌هایی که می‌بایست به تصویب ریاست قوه قضاییه برسد به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.

  وی با اشاره به اینکه «لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت زنان در برابر خشونت» به دولت ارسال شده است، افزود: یکی از لوایح بسیار مهمی که تدوین و به دولت ارسال شده لایحه ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری است که تصویب آن در دولت و مجلس مشکلات فراوانی را حل خواهد کرد، قوه قضاییه این لایحه را نهایی کرده است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: ۱۵ لایحه و دستورالعمل دیگر نیز از سوی معاونت حقوقی قوه قضاییه تدوین شده و مرحله نهایی تصویب خودش را در قوه قضاییه سپری می‌کند.

  وی با بیان اینکه ۱۹ لایحه و دستورالعمل دیگر در حال تدوین توسط معاونت حقوقی قوه قضاییه است، خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها بیانگر است بتوانیم با تهیه قوانین و دستواالعمل‌های مورد نیاز فرآیند دادرسی و احقاق حق و اجرای عدالت را تسریع نماییم.  

اسماعیلی با اشاره به آمار سفر‌های استانی ریاست قوه قضاییه و اعضای شورای عالی قوه قضاییه، گفت: در شش ماهه اول امسال تا به امروز ۹ نفر استانی انجام شده و در پایان این هفته دهمین سفر استانی به استان هرمزگان انجام خواهد شد.

  سخنگوی قوه قضاییه با ذکر این نکته که سفر‌های استانی، سفر‌هایی کاملا کاربردی، عملیاتی و اجرایی تعرف شده است، ادامه داد: مجموعه برنامه‌هایی که در سفر‌های استانی انجام می‌شود برای گره گشایی از مردم، شنیدن حرف آن‌ها و اتخاذ تدابیر شایسته در این زمینه است.  

وی در ادامه به چند مورد از آرای صادره از سوی دادگاه‌های رسیدگی کننده به جرایم اقتصادی و اخلال در نظام اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و گفت: «ایوب استاد کریمی» به جرم مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به بیست سال حبس، محرومیت دائم از خدمات و مشاغل دولتی و هشتاد و یک میلیارد و خرده‌ای جزای نقدی محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: «ولی حاجی پور جنکال لو» به جرم مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور و قاچاق عمده ارز به تحمل هشت سال حبس، محرومیت دائم از خدمات دولتی و پرداخت ۵ میلیون و یکصد هزار یورو در حق دولت محکوم گردیده است.

اسماعیلی اضافه کرد: «راژان حاجی پور جنکال لو» فرزند حسین به جرم معاونت در اخلال در همین پرونده به جزای نقدی محکوم شده است. امیر موسایی فرزند طاهر به جرم قاچاق عمده ارز و اخلال در نظام ارزی به تحمل شش سال حبس، محرومیت دائم از خدمات دولتی و پرداخت ۵ میلیون و چهارصد هزار یورو جزای نقدی محکوم شده است.

وی افزود: «مهدی اشرفی» به جرم مشارکت در اخلال نظام ارزی و پولی و قاچاق عمده ارز، به ده سال حبس، محرومیت دائم از مشاغل دولتی، ۹۵ هزار دلار جزای نقدی محکوم شده است. شهرام حمامی ترقی به جرم اخلال در نظام اقتصادی به ۱۲ سال حبس، محرومیت از خدمات دولتی، پرداخت بیش از ۴۵ میلیارد ریال جزای نقدی، پرداخت ۲۹ هزار و ۴۵۸ دلار نقدی دیگر و همچنین ۷ میلیون و ۸۸۰ هزار دلار دیگر محکوم شده است.

اسماعیلی بیان داشت: امیر بهاری خوب به جرم اخلال در نظام اقتصادی کشور به ۱۰ سال حبس، محرومیت از خدمات دولتی و جزای نقدی. حمزه قنبری به جرم اخلال در نظام اقتصادی به تحمل هشت سال حبس، محرومیت از خدمات دولتی و جزای نقدی.

اسماعیلی ادامه داد: آرش آزادی به جرم اخلال در نظام اقتصادی به پنج سال حبس، محرومیت از خدمات دولتی و جزای نقدی، امیرحسین سلیمان حشمتی به جرم اخلال در نظام اقتصادی به هشت سال حبس و محرومیت از خدمات دولتی و بیش از ۶ میلیارد جزای نقدی محکوم شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این احکام بیانگر این است که دادگاه‌های ما همزمان امر دادرسی به پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی را در دستور کار دارند و اجرای احکام ما استرداد و بازگشت این سرمایه‌های به یغما رفته را به صندوق دولت صورت داده است.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به محکومیت قطعی تعدادی جاسوس اظهار کرد: علی نفریه فرزند غلامحسین به جرم جاسوسی به نفع سرویس سیا، به تحمل ۱۰ سال حبس و استرداد ۵۵ هزار دلار دریافتی از سرویس آمریکا، محکوم شد.

اسماعیلی بیان داشت: محمد امین نسب فرزند غلامعلی به جرم جاسوسی برای سرویس انگلیس به تحمل ۱۰ سال حبس قطعی محکوم شد.

وی ادامه داد: محمدعلی باباپورفرزند غلامرضا به اتهام جاسوسی برای سرویس آمریکا به تحمل ۱۰ سال حبس و استرداد ۵۵ هزار دلار حق‌الزحمه دریافتی از این سرویس محکوم شد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در هفته گذشته در دادگاه انقلاب فرد دیگری به جرم جاسوسی برای سرویس آمریکا به لحاظ گستردگی فعالیت جاسوسی به اعدام محکوم شده و پرونده برای رسیدگی به فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور ارسال گردیده است و در صورتیکه حکم او تایید شد هویت وی را اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه با اشاره به یکی از احکام سرکرده‌های باند‌های مواد مخدر گفت: معمولا سرکرده‌های باند‌های موادمخدر مخفی و پشت صحنه بودند و عوامل دست دوم و سوم آن‌ها دستگیر می‌شدند که اخیرا یکی از سرکرده‌های یکی از شبکه‌های بزرگ قاچاق مواد مخدر که به تنهایی هزار و ۶۲ کیلو مرفین و ۴ هزار و ۱۴ کیلو تریاک را حمل کرده است، شناسایی و دستگیر و به مجازات اعدام محکوم شده است.

وی ادامه داد: پرونده برای فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شده است، بعد از قطعیت حکم هویت او را اعلام خواهیم کرد.

اسماعیلی تاکید کرد: شناسایی و دستگیری عوامل اصلی و سرکرده‌های باند‌های مواد مخدر در دستور کار و مورد اهتمام جدی است.

غلامحسین اسماعیلی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون گفت: در رابطه با سه نفر ارفاق هایی شده و در رابطه با این فرد هفت سال حبس به پنج سال حبس تقلیل یافته است. اما جزای نقدی  به علت اخذ رشوه باید پرداخت شود.