۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » ریاست جمهوری » نظام سلامت
  • شناسه : 21279
  • ۰۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
  • ارسال توسط :
حوزه پزشکی موجب افتخار ما در سطح جهان است
حوزه پزشکی موجب افتخار ما در سطح جهان است

حوزه پزشکی موجب افتخار ما در سطح جهان است

از مردم درخواست می‌کنیم که به توصیه‌های بهداشتی عمل و از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.

وقایع خبری- دکتر روحانی در ارتباط تصویری با تعدادی از مراکز درمانی کشور، فرا رسیدن سال جدید را به وزیر بهداشت و همه همکاران کادر درمان و اورژانس و کادر درمان تبریک گفت و افزود: حوزه پزشکی موجب افتخار ما در سطح جهان است و در قیاس با سایر کشورها نیز بسیار موفق بوده است.

وی با بیان اینکه کادر درمان ۶۰۰ هزار نفری مدافعان سلامت با اخلاص و فداکاری در خدمت مردم هستند، گفت: به‌رغم اینکه ویروس جهش یافته مردم را گرفتار کرده است به دلیل تلاش، فداکاری و ایثار کادر درمان هنوز تعداد متوفیان دورقمی است و امیدواریم در سال جدید به یک رقم برسد.

رئیس جمهور افزود: از اورژانس تهران و سراسر کشور که در جاده‌ها و شهرهای مختلف و تهران به دلیل زحماتی که در طول سال کشیده است و به‌ویژه در ایام عید که مشکلات بیشتری خواهد داشت سپاسگزاری می‌کنم و از خداوند متعال می‌خواهم که ۱۴۰۰ را سال پایان کرونا برای مردم مقدر کرده باشد.

رئیس جمهور همچنین گفت: ۶۰۰ هزار مدافع سلامت امسال با همه اخلاص و فداکاری در خدمت مردم هستند.

آقای روحانی افزود: خوشحالیم علیرغم این که ویروس جهش یافته مردم را گرفتار کرده به خاطر تلاش و فداکاری کادر درمان الحمدلله هنوز تعداد متوفیان دو رقمی است و امیدواریم این آمار فوتی‌ها یک رقمی شود.   وزیر بهداشت هم در ارتباط تصویری رئیس جمهور با تعدادی از مراکز درمانی کشور گفت: همکاران ما نگران افزایش موارد کرونا با افزایش سفر‌ها هستند.

دکتر نمکی افزود: فقط از یک استان از ۴۹ نمونه که بدستمان رسید، ۲۹ نمونه ویروس جهش یافته بود.

دکتر سعید نمکی تاکید کرد: همچنان از مردم درخواست می‌کنیم که به توصیه‌های بهداشتی عمل و از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.
وزیر بهداشت افزود: در طرح سلامت نوروزی ۶۰۰ هزار نیروی بهداشت و درمان در خدمت مردم هستند. در این چند روز ۸۲۲ هزار مورد مراجعه داشتیم و ۱۹۶۰۶ مورد جراحی اورژانس انجام شده و به دلیل آماده باش حدود ۵۶ هزار جراحی مختلف داشتیم.

وزیر بهداشت افزود: اورژانس بانوان فعالیت خود را آغاز کردند و به بانوان در شرایط اورژانسی خدمت ارائه می‌دهند. ناظران بهداشتی ۲۳۲ هزار بازدید بهداشت محیطی داشتند. طرح شهید سلیمانی نیز برای مبارزه با کرونا فعال است و اورژانس‌ها هم برای پذیرش همه بیماران فعالند.