۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » بهداشت » بهداشت و درمان » تغذیه » نظام سلامت
  • شناسه : 2458
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
  • ارسال توسط :
حمل غیرمجاز دام خلاف محسوب می‌شود
حمل غیرمجاز دام خلاف محسوب می‌شود

حمل غیرمجاز دام خلاف محسوب می‌شود

کارشناسان دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی به صورت شبانه‌روزی خودروهای حامل فرآورده های خام دامی را کنترل می کنند .

لزوم اخذ مجوز دامپزشکی برای حمل دام و فرآورده های خام دامی

حمل گوشت و مرغ و ماهی تازه و منجمد پس از صدور مجوز بهداشتی دامپزشکی انجام می شود و اداره دامپزشکی برای کنترل این مهم،  با همکاری نیروی انتظامی مبادی استان را در کلیه ساعات شبانه روز کنترل می کند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با اعلام این خبر افزود: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های واگیردار، از طریق حمل غیرمجاز دام، هرگونه حمل دام زنده سبک و سنگین که  فاقد مجوز دامپزشکی باشد، خلاف محسوب می‌شود و  با متخلفان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

دکتر مهدی جلوخانی، حمل و نقل دام به صورت مجاز را مستلزم طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم از اداره دامپزشکی بیان کرد و افزود: متقاضیان حمل دام و فراورده‌های خام دامی بايد پس از درخواست به واحد قرنطینه و طی مراحل لازم، مجوز قانونی حمل را دریافت و سپس با خودروهای ویژه اقدام به جابجایی محموله‌ی موردنظر خود نمایند. 

جلوخانی از جمله مهمترین مجوزهای حمل به موارد: دام و طیور زنده، گوشت سفید و قرمز، انواع فراورده‌های جانبی دام از قبیل شیر، تخم مرغ، عسل،  پشم، پوست، کود، امعاء و احشاء داخلی و همچنین انواع آبزیان اشاره کردو افزود: واحد قرنطینه اداره دامپزشکی همه ساله با تعداد زیادی تقاضا در این زمینه مواجه است که در مورد تمامی آنها مراحل قانونی و رعایت موازین بهداشتی و قرنطینه‌ای به صورت کامل مورد بررسی و اجرا قرار می‌گیرد.

 وی گفت: کارشناسان دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی به صورت شبانه‌روزی در مبادی استان خودروهای حامل فرآورده های خام دامی را کنترل می کنند تا اطمینان حاصل شود که محموله‌های گوشت و مرغ و ماهی و … ورودی به استان دارای مجوز بهداشتی حمل باشند.