۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » بازار » قزوین
  • شناسه : 14268
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
  • ارسال توسط :
حمایت قانونی از فعالیت واحدهای صنفیِ مجاز با پلمپ واحدهای صنفی غیر مجاز
حمایت قانونی از فعالیت واحدهای صنفیِ مجاز با پلمپ واحدهای صنفی غیر مجاز

حمایت قانونی از فعالیت واحدهای صنفیِ مجاز با پلمپ واحدهای صنفی غیر مجاز

نظارت بر حُسنِ اجرای قانون نظام صنفی به ویژه ساماندهی واحدهای فاقد مجوز حائز اهمیت است .

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین از اجرای طرح حمایت قانونی از فعالیت واحدهای صنفی مجاز خبر دادند.
علی فولیان با اشاره به مــاده ۲ قانون نظام صنفــي(مصوب ۱۲/۶/۱۳۹۲) به ” وقایع خبری ” افزود: با توجه به وظیفه اجتماعی اصناف در فرایند مبادلات اقتصادی و عرضه وتقاضای بازار ، استفاده از ظرفیت عظیم این نهاد مدنی و جلب مشارکت آن برای پیشگیری از بروز بسیاری از جرایم اقتصادی در کشور می تواند اثربخش بوده و در کاهش آسیب های مبتلابه نظام اقتصادی و اجتماعی مؤثر باشد.
وی در ادامه افزود: پیشگیری از ایجاد و فعالیت واحدهای فاقد پروانه در صنوف مختلف که با رویکرد حمایت قانونی از فعالیت واحدهای صنفی مجاز صورت می پذیرد در زمره برنامه های جاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قرار دارد.
این مقام قضایی در پایان تصریح نمود : با توجه به آمار بالای تخلفات صنفی واحدهای فاقد مجوز در استان قزوین از جمله گران‌فروش و عدم صدور فاکتور فروش، عرضه کالاهای قاچاق و غیر مجاز و… ، نظارت بر حُسنِ اجرای قانون نظام صنفی به ویژه ساماندهی واحدهای فاقد مجوز حائز اهمیت است و با شناسایی واحد‌های فاقد پروانه کسب، براساس مفاد قانون نظام صنفی با آنها برخورد قانونی خواهد شد .