۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » اقتصاد » بازار » ریاست جمهوری » سیاست
  • شناسه : 30229
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۴۷
  • ارسال توسط :
حمایت از منافع و معیشت مردم خط قرمز دولت است
حمایت از منافع و معیشت مردم خط قرمز دولت است

حمایت از منافع و معیشت مردم خط قرمز دولت است

دولت در کنار مردم است و حمایت از منافع و معیشت آنها را خط قرمز خود می‌داند.

وقایع خبری: در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا که عصر دیروز شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، پس از ارائه گزارشی در زمینه تخلفات موثر در بی ثباتی بازار نظیر احتکار، گران فروشی و اختفای کالاهای مورد نیاز مردم، سران سه قوه و سایر اعضا بر ضرورت مقابله با این پدیده‌ها در شرایط فعلی تاکید و موافقت کردند اختیارات قانونی بیشتری از جمله تشدید مجازات‌ها، تسریع در تصمیم‌گیری و صدور حکم و نیز اجرای احکام به سازمان تعزیرات حکومتی داده شود.

در این جلسه همچنین موضوع اجرای قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در زمینه طرح مردمی‌سازی و عادلانه کردن یارانه‌های کالاهای اساسی مطرح شد و سران سه قوه با اتفاق نظر بر اجرای دقیق و با ظرافت این طرح تاکید کردند در مرحله اجرا، تدابیری اتخاذ شود که ضمن تامین حقوق مردم بویژه قشرهای کم درآمد و آسیب‌پذیر، قدرت خرید جامعه افزایش و کالا نیز به وفور عرضه شود.

در این جلسه همچنین تاکید شد که همه ارکان نظام باید به عنوان پشتوانه اجرای این قانون، کاملا هماهنگ عمل کنند و مسئولان و رسانه‌ها نیز با اقناع سازی افکار عمومی و توضیح شیوه اجرای طرح مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه‌های کالاهای اساسی به اجرای آن کمک کنند تا مردم هیچ‌گونه نگرانی و دغدغه‌ای در زمینه تامین کالا نداشته باشند.

رئیس جمهور در حاشیه جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: به زودی با مردم درباره اجرای طرح مردمی سازی نظام پرداخت یارانه‌ها سخن می‌گوید. رئیس جمهور گفت، پیش از این هم، گفته ام که در هر تصمیم اساسی اقتصادی، سه اصل، مد نظر دولت قرار دارد، «اجماع بین مسئولان»، «اقناع افکار عمومی نخبگان و مردم» و «حمایت از منافع مردم» خصوصا قشر‌های محروم.

رئیسی با تاکید بر اینکه طرح «مردمی سازی» یارانه هایِ ارزیِ پرداختی به کالا‌های اساسی، باتوجه به الزام قانونی بودجه ۱۴۰۱ و شرایط ویژه جهانی، اقدامی ضروری است، گفت: پس از هفت ماه کار کارشناسی متراکم و مشورت با نخبگان، تصمیماتی به نفع اقتصاد ملی گرفته شده است که بزودی در این باره با مردم صحبت خواهم کرد.

رئیس جمهور با اشاره به جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا افزود: همین جلسه یکی از جلوه‌های هماهنگی و اجماع‌سازی برای تصمیمات بزرگ اقتصادی در کشور است.

رئیسی با تاکید بر اینکه طرح «مردمی‌سازی» یارانه‌های ارزی پرداختی به کالا‌های اساسی، با توجه به الزام قانونی بودجه ۱۴۰۱ و شرایط ویژه جهانی، یک اقدام ضروری است، گفت: دولت در کنار مردم است و حمایت از منافع و معیشت آن‌ها را خط قرمز خود می‌داند.

رئیس جمهور به تلاش‌های شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی گسترده دولت و هماهنگی با مجلس و قوه قضائیه برای سامان دادن به وضع اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: پس از هفت ماه کار کارشناسی متراکم و مشورت با نخبگان، تصمیماتی به نفع اقتصاد ملی گرفته شده است که به زودی در این‌باره با مردم صحبت خواهم کرد.