۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 23504
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
  • ارسال توسط :
توسعه فضاهای فیزیکی بقاع متبرکه به همت مردم است
توسعه فضاهای فیزیکی بقاع متبرکه به همت مردم است

توسعه فضاهای فیزیکی بقاع متبرکه به همت مردم است

در کنار فعالیت عمرانی و فرهنگی، فعالیت های اجتماعی پررنگی در بقاع متبرکه آغاز کردیم.

وقایع خبری -حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» به مناسبت روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: یکی از تکالیف قانونی و اساسی مجموعه اوقاف و امور خیریه، مدیریت اماکن مذهبی و بقاع متبرکه در شئون مختلف نظیر عمرانی، مدیریتی، فرهنگی و اجتماعی است و قطع یقین اداره اوقاف و امور خیریه به دنبال این است که در بقاع متبرکه در همه شئون، اتفاقات روبه رشدی رخ دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: ما در بقاع متبرکه استان قزوین طرح های جامع در حوزه عمرانی و توسعه فضاهای فیزیکی داریم، به طوری که ۲۶۳ بقعه متبرکه در استان وجود دارد که این بقاع دارای طرح جامع عمرانی هستند و کارهای خوب عمرانی در این بقاع در حال اجراست.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات شاخص در حوزه طرح های عمرانی، اجرای طرح جامع امامزاده حسین است که در این بقعه متبرکه طرح مرمت ویژه ای از چند ماه گذشته آغاز شده و ایجاد سرداب جدید، مرمت گنبد، پشت بام و دیواره های بقعه صورت می گیرد.

حجت الاسلام مجیدی اعلام کرد: در بقاع متبرکه دیگر نظیر چهارانبیاء، امامزاده اسماعیل و امامزاده علی (ع) در شهر قزوین و یا امامزاده سید علی آقا شارینی در تاکستان هم این طرح های جامع عمرانی در حال اجراست و به تناوب در همه بقاع متبرکه متناسب با طرح جامع تهیه شده کارهای عمرانی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: حمایت از ساخت و سازها و توسعه فضاهای فیزیکی بقاع متبرکه به همت مردم است که این کار در قالب نذورات و یا کمک های مستقیم برای فعالیت عمرانی صورت گرفته و مردم همیشه کنار بقاع متبرکه و مجموعه اوقاف بوده اند و مساعدت کرده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تأکید کرد: امروز در کنار فعالیت عمرانی و فرهنگی، فعالیت های اجتماعی پررنگی در بقاع متبرکه آغاز کردیم و در همه حوزه ها مردم می توانند در کنار بقاع متبرکه باشند.

وی خاطر نشان کرد: اگر در کنار فعالیت عمرانی، در حوزه های فرهنگی و اجتماعی هم فعالیت داریم اعتقادمان این است ذریه اهل بیت (ع) در دوران حیات و زندگی مورد توجه و مراجعه مردم بوده اند و امروز هم مردم همین توقع را از فضاهای مذهبی دارند و بنده و همکارانم تکلیفی جز این نداریم که خواسته های به حق مردم در حوزه های اجتماعی را از این طریق پاسخگو باشیم.