۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » دولت » سیاست
  • شناسه : 39004
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
  • ارسال توسط :
حق ماموریت به صورت ریالی محاسبه می‌شود
حق ماموریت به صورت ریالی محاسبه می‌شود

حق ماموریت به صورت ریالی محاسبه می‌شود

در دو سال فعالیت دولت سه آزمون فراگیر برای جذب برگزار شده است.

سخنگوی هیات دولت، گفت: هزینه‌های سفر خارجی مثل گذشته به صورت ارزی پرداخت می‌شود چون باید در طول سفر  هزینه انجام شود. اما حق ماموریت با اصلاحی که دولت در نظر گرفت به صورت ریالی محاسبه می‌شود تا نظارت‌پذیری و شفافیت افزایش یابد.

بهادری جهرمی ادامه داد: مصوبه‌ای در راستای حرکت به سمت عادلانه‌سازی پرداخت حقوق مقرر شد. گزارشی در این زمینه از سوی رئیس سازمان اداری استخدامی ارائه شد که نشان می‌دهد در دو سال فعالیت دولت سه آزمون فراگیر برای جذب برگزار شده است. طی ۹ ماه ابتدایی دولت، هشت آزمون اختصاصی برگزار شده و جذب‌ها به سمت برگزاری آزمون‌های عمومی حرکت کرده تا جذب‌ها عادلانه‌تر باشد.

بهادری جهرمی مطزح کرد: مصوبه‌ اخیر در راستای عادلانه‌کردن نظام پرداخت‌ها، جلوگیری از هزینه‌های غیرضرور، ساماندهی سفرهای خارجی و اصلاح آیین‌نامه حق مأموریت سفرهای خارجی اصلاح شد و دامنه شمول آن بسیار گسترده‌تر شد تا علاوه بر کارکنان دولتی کلیه کارکنان و مدیران شرکت‌های دولتی، همه نهادها، شرکت‌ها، مجموعه‌ها و موسسات عمومی که به نحوی از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند یا ارتباط سازمانی با دولت دارند را هم در بر گیرد.