۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » شهرداری » قزوین
  • شناسه : 14879
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
  • ارسال توسط :
حقوق کارکنان شهرداری‌ها افزایش می‌یابد
حقوق کارکنان شهرداری‌ها افزایش می‌یابد

حقوق کارکنان شهرداری‌ها افزایش می‌یابد

تصویب افزایش حقوق و مزایای شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها موجب ارتقا سطح معیشت و تأمین آتیه این خدمتگزاران می‌شود.

وقایع خبری: مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: با پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیئت دولت، حقوق کارکنان شهرداری‌ها افزایش می‌یابد.

مصطفی صالحی در این باره گفت: خوشبختانه با تصویب افزایش حقوق و مزایای شهرداران و کارکنان شهرداری‌های کشور در جلسه روز چهارشنبه پنجم شهریور ماه هیئت وزیران به استناد آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران و اصلاحیه بعدی آن و قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان، این موضوع عملیاتی می‌شود.

صالحی ضمن اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی در سطح استان، توجه به وضعیت معیشتی کارکنان شهرداری‌ها را یکی از دغدغه‌های مهم دانست و خاطرنشان کرد: پیشنهاد افزایش حقوق و مزایای شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به منظور رفع تبعیض موجود میان حقوق و مزایای شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها با مدیران و کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و دارای شرایط مشابه با پیشنهاد وزارت کشور به سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه شد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی فوق العاده جذب کارکنان شهرداری‌ها و افزایش فوق العاده جذب شهرداران بر اساس مصوبه ۲۷ بهمن ۹۸ هیأت وزیران تصریح کرد: شکاف موجود در تعیین و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های دولتی با شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها به دلیل ابلاغ بخشنامه ۳۰ بهمن ۹۸ سازمان برنامه و بودجه کشور و افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، به طور قابل ملاحظه و تصاعدی افزایش یافت.

صالحی یادآور شد: به منظور کاهش تفاوت یاد شده و در راستای ایجاد عدالت در نظام پرداخت کارکنان و نگهداری نیروهای متخصص در شهرداری‌ها با حمایت‌های دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور پیشنهاد مجدد در خصوص افزایش حقوق و مزایای کارکنان شهرداری‌ها و شهرداران با محورهای «افزایش فوق العاده جذب»، «برقراری فوق العاده خاص» و «افزایش فوق العاده بدی آب و هوا، محرومیت از تسهیلات زندگی و محل خدمت» و «افزایش فوق العاده جذب کارکنان شهرداری» از سوی وزارت کشور تدوین و به سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه و در نهایت همزمان با هفته دولت در جلسه اخیر هیئت وزیران تصویب شد.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین بیان کرد: تصویب افزایش حقوق و مزایای شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها موجب ارتقا سطح معیشت و تأمین آتیه این خدمتگزاران می‌شود.