۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » اقتصاد » دسته‌بندی نشده » کارگری- کارمندی
  • شناسه : 33572
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱
  • ارسال توسط :
حقوق کارمندان ۲۰ درصد افزایش می یابد
حقوق کارمندان ۲۰ درصد افزایش می یابد

حقوق کارمندان ۲۰ درصد افزایش می یابد

سخنگوی اقتصادی دولت از موافقت دولت با افزایش میانگین ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

سید احسان خاندوزی امروز در نشست خبری اظهار کرد: در تمام یک سال گذشته مهم‌ترین رویکرد اقتصادی دولت سیزدهم برگرداندن ریل اقتصاد به مسیر انضباط بخشی در سیاست‌های مالی و پولی با هدف مدیریت بی ثباتی‌های اقتصاد کلان بوده است.

سخنگوی اقتصادی دولت افزود: بی انضباطی‌های پولی و مالی در چندین سال گذشته و رهاشدگی‌ها موجب شده بود موتورهای خلق تورم در عرصه پولی و بانکی شکور و بی انضباطی‌های مالی دولت فعال شده بود.

وی اضافه کرد: انضباط بخشی به این وضعیت نیازمند ایجاد تحول در فرایندهای گذشته بود که یکی از راه‌های انضباط بخشی تکیه بر منابع پایدار بود.

به گفته وزیر اقتصاد، در ۸ ماهه امسال ۸۰.۵ درصد منابع عمومی بودجه امسال محقق شده است و نسبت به تحقق منابع عمومی در سال گذشته ۵۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

خاندوزی در مورد یارانه‌های نیز اظهار کرد: نوع سیاست اهدای یارانه کشور سیاست بهینه ای نبود و صاحبنظران ایرادات جدی بر شیوه‌های پرداخت و اصابت یارانه مطرح می‌کردند.

وی افزود: به همین جهت هم رئیس جمهور از اردیبهشت ماه اعلام کرد پرداخت یارانه با شیوه فعلی موقت خواهد بود و شیوه جدیدی برای پرداخت خواهیم داشت که در یکی از استان‌ها شیوه جدید اجرای یارانه پیاده سازی شد و وزارت کار وعده داده که بعد از یک ماه از اجرای آزمایشی نتایج را به ستاد اقتصادی دولت می آورد.

خاندوزی گفت: مردم می‌توانند پیش از واریز یارانه، خرید اعتباری کنند و مابه التفاوت را دولت پرداخت خواهد کرد و اگر علاقمند نبودند که یارانه را از طریق خرید اعتباری کالاهای اساسی خرج کنند می‌توانند منتظر دریافت نقدی یارانه بمانند.

وزیر اقتصاد در مورد احتمال افزایش نرخ بهره بانکی، گفت: وضعیت بازار سرمایه وضعیت امیدبخشی برای فعالان بازار است البته بازار همواره نوسان دارد ولی شرایط اخیر قابل توجه بوده است.

وی افزود: در مورد نرخ بهره اجازه دهید بگویم که بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار مرجع تعیین و تصویب نرخ کف و سقف دالان بانکی و نرخ سپرده و تسهیلات در بازار بانکی هستند.

خاندوزی تصریح کرد: در این موضوع هم جلساتی در شورای پول و اعتبار برگزار شده که امیدوارم بعد از تصویب نهایی دبیرخانه بانک مرکزی نتایج را اعلام کند.