۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فعالیتهای دینی
  • شناسه : 7799
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
  • ارسال توسط :
حفظ وحدت و انسجام رمز عبور از چالش هاست
حفظ وحدت و انسجام رمز عبور از چالش هاست

حفظ وحدت و انسجام رمز عبور از چالش هاست

صیانت از محیط زیست با مشارکت مردم محقق می‌شود

نماز جمعه این هفته قزوین به امامت آیت الله عابدینی در مسجدالنبی برگزار شد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین گفت: آیات قرآن مانند نوشیدنی گواراست و هر کس آن را بنوشد حیات طیبه پیدا می‌کند.‌ خداوند دوست ندارد مؤمن ضعیف باشد لذا توصیه می‌کند قوی باشید همان تیر و کمان گذشته امروز موشک دوربرد می‌شود تا عین الاسد را نشانه بگیرد و پایه استکبار را بلرزاند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: امروز چون ایران قوی شده سران آمریکا به جان هم افتاده‌اند و ترامپ را مذمت می‌کنند که چرا منطقه را به آشوب کشانده ولی اگر ضعیف بودیم اینگونه نمی‌شد زیرا زمانی که هواپیمای مسافری ما را زدند خوشحال بودند اما امروز که سیلی زده‌ایم دارند ترامپ را سرزنش می‌کنند لذا باید آنقدر قوی باشیم تا اگر غلطی کردند پشیمان شوند.

خطیب جمعه قزوین یادآور شد: در اقتصاد هم باید مؤمنان قوی باشند و مشکلاتشان را خودشان حل کنند و در تعامل با دیگران هم لازم است از موضع قدرت رفتار کنیم.

وی افزود: رفتاری که سردار سلیمانی و ابومهدی انجام دادند قدرتمندانه بود و بساط اشرار را از منطقه کوتاه کردند و یادشان در اذهان خواهد بود زیرا سردار سلیمانی‌ها به واسطه ایمان و صداقت و نزدیکی به خدا از این قدرت برخوردار شدند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اظهار داشت: دلسوزی نسبت به یکدیگر، خانواده، همسایه، همکار و حفظ وحدت از مواردی است که اقتدار ما را بیشتر می‌کند و در این شرایط لازم است انسجام ملی را تقویت کنیم تا دشمنان مأیوس شوند.

عابدینی تصریح کرد: نظام اسلامی باید در عرصه‌های علمی و اقتصادی هم قوی باشد تا دشمن را به عقب برانیم و روی پای خود بایستیم.

آیت الله عابدینی در خطبه دوم نماز هم گفت: اگر بخواهیم امر به معروف و نهی از منکر تأثیرگذار باشد باید همه پای کار باشیم و در مبارزه با فساد هم نیازمند مشارکت و هم صدایی هستیم.

وی اضافه کرد: البته آنقدر جامعه خوبی دارد که باید آن را هم گفت و امروز بسیاری از مسئولان دارند خدمت می‌کنند ولی اگر یک نفر هم خلاف و فساد کند زیاد است و باید فریاد بزنیم تا تخلف کم شود ولی قدردان خدمتگزاران هستیم.

عابدینی با تسلیت شهادت فاطمه زهرا گفت: باید فرهنگ فاطمی را در جامعه ترویج کنیم و آن حضرت را الگوی زندگی خود قرار دهیم تا فرهنگ غربی منزوی شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: استکبار همه امکانات خود را بسیج کرده تا با خون ریزی و ترور، ثروت ملت‌ها را غارت کند و آنچه مانع آن می‌شود تنها فرهنگ فاطمی و حسینی است و با ترویج رفتار علوی می‌توانیم آینده را روشن ببینیم.

آیت الله عابدینی رعایت مسائل زیست محیطی را ضروری دانست و یادآور شد: صیانت از محیط زیست با مشارکت مردم محقق می‌شود و از رسانه‌ها انتظار داریم به این موضوع حساس باشند و اگر دیدند به آن تعدی می‌شود آن را منعکس و اطلاع رسانی کنند تا زندگی بر ما سخت نشود.

امام جمعه قزوین خواستار کمک رسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان شد و اظهار داشت: این سیل بسیاری از مردم را دچار بحران کرده و انسانیت حکم می‌کند هموطنان خود را فراموش نکنیم و برای بازسازی منازل ویران شده و تأمین نیازهای اساسی آنها مشارکت جدی داشته باشیم.