۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » قزوین » گردشگری
  • شناسه : 13774
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
  • ارسال توسط :
حفاظت از میراث فرهنگی یک مطالبه اجتماعی است
حفاظت از میراث فرهنگی یک مطالبه اجتماعی است

حفاظت از میراث فرهنگی یک مطالبه اجتماعی است

موضوع حفاظت از میراث فرهنگی به تدریج در حال تبدیل شدن به یک مطالبه اجتماعی است.

رییس کل دادگستری، دادستان مرکز و بازرس کل استان از الواح هخامنشی بازگردانده شده به کشور بازدید نمودند.
به گزارش ” وقایع خبری ” به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در بازدید از ۴۰ قطعه الواح هخامنشی بازگشتی از مؤسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگو و گورِ عصر آهن سگزآباد گفت: شناسنامه هر کشوری آثار باستانی و میراث فرهنگی آن است. آثار باستانی است که می تواند قدمت، تاریخچه، تمدن، فرهنگ و روابط اجتماعی و حاکمیت هر سرزمینی را مشخص ‌کند. بنابراین حفاظت و حراست از آنها امری ضروری است به ویژه آنکه نسل‌های آینده نیز باید این میراث گرانبها را پاسداری کنند و از هویت اصیل و فرهنگ دیرینه و افتخارآفرین خود برای نسل‌های آینده بازگو نمایند.
رییس کل دادگستری استان قزوین در ادامه بیان نمود: این الواح ۴۰ گانه تا به اندازه ای وضعیت اقتصادی، معیشتی و رفاهی مردم و کیفیت مدیریت تنظیم معیشت مردم و توجه به تخصص ها و جایگاه های اجتماعی را بازگو می نماید و می تواند پاسخگوی بعضی از افراد و گروه ها باشد، که در جای خود باید مورد بررسی و بحث قرار گیرد.
مقام ارشد قضایی استان گفت: در سال‌های اخیر حساسیت‌های عمومی نسبت به محافظت از آثار، بناها و بافت‌های تاریخی و فرهنگی برانگیخته شده است، به گونه‌ای که به نظر می‌رسد موضوع حفاظت از میراث فرهنگی به تدریج در حال تبدیل شدن به یک مطالبه اجتماعی است. چنین فضایی فرصت مغتنمی است تا مسئولان، پژوهشگران، متخصصان و هنرمندان به این مسئله مهم توجه داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی اذعان نمود: با توجه به اینکه آثار باستانی بخشی از حقوق عامه به شمار می آید و نشان دهنده فرهنگ و تمدن غنی این کشور است مسئولین و تک تک مردم باید در جهت حفظ و نگهداری آن از تمام ظرفیت های موجود استفاده کنند.