۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 33436
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۷:۴۱
  • ارسال توسط :
حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد
حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد

حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد

این نمایشگاه تا ۲۷ آذر ادامه خواهد داشت.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با بیش از ۳۲۰ عنوان کتاب به زبان‌های فارسی و عربی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد ۲۰۲۲ حضور یافته است

به گزرارش “وقایع خبری” در این نمایشگاه که بیش از ۳۵۰ ناشر از ۲۰ کشور از جمله سوریه، مصر، اردن، لبنان، ایران و … حضور دارند، نزدیک به یک میلیون عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف علمی، هنری، شعر، داستان و … در اختیار علاقه‌ مندان قرار گرفته است.

این نمایشگاه در طول ۱۰ روز برگزاری علاوه بر عرضه کتاب، میزبان فعالیت هنری، فرهنگی و رسانه‌ای از جمله شب‌های آواز و شعر، میز‌های گفتگو و سمینار‌هایی با موضوعات مختلف با حضور شخصیت‌ های فرهنگی و هنری عراقی و عربی خواهد بود.

کتاب های عرضه شده در غرفه جمهوری اسلامی ایران با محوریت دینی ـ حوزوی و افکارشناسی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و امام راحل (ره)، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدای جبهه مقاومت توسط ناشران دیگر به چشم می‌خورد.

رایزنى فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز در بخش (H۱۹) این نمایشگاه با نمایش بیش از ۳۲۰ عنوان کتاب مذهبی، فرهنگی، هنری، شعر و ادبیات، سیاسی، ایران شناسی و … به زبان‌های فارسی و عربى در این نمایشگاه بین‌المللى شرکت دارد و پذیرای بازدیدکنندگان عراقی است.

انتشارات آریا و فرهنگ و هنر ایرانی نیز از کشورمان با عرضه برخی کتاب ها و صنایع دستی و تزئینی در این رویداد فرهنگی حضور دارند.

محمد شیاع سودانی، نخست وزیر جمهور عراق، نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد ۲۰۲۲ را ۱۶ آذر با حضور جمعی از مسئولان، ادبا، نویسندگان، فرهنگیان، ناشران و علاقه‌ مندان به این حوزه، در محل نمایشگاه بین‌المللی بغداد افتتاح کرد و تا ۲۷ آذر ادامه خواهد داشت.