۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » ریاست جمهوری » نظام سلامت
  • شناسه : 18213
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
  • ارسال توسط :
حضرت زینب (س) الگوی پرستاران هستند
حضرت زینب (س) الگوی پرستاران هستند

حضرت زینب (س) الگوی پرستاران هستند

جامعه پزشکی ما امتحان خوبی پس داده، اما در دوران کرونا کار بسیار بزرگ و عظیمی انجام داده است.

وقایع خبری– دکتر حسن روحانی در مراسم گرامیداشت روز پرستار، افزود: کرونا برای ما، دنیا و همچنین جامعه پزشکی غیرقابل پیش بینی و تصور بود، با توجه به اینکه این شرایط پایانش معلوم نیست، برای ما یک آزمایش در کنار جنگ اقتصادی است.
رئیس جمهور در ادامه گفت: هنوز وسط راه هستیم، این آزمایش مهمی برای ملت ما و جامعه پزشکی بود و مدافعان سلامت در خط مقدم قرار گرفته اند و انصافا نمره خوبی گرفته اند.
وی تصریح کرد: پزشک و پرستار و جامعه درمان همیشه محترم بودند، ولی در ۱۰ ماه گذشته منزلت اجتماعی آن‌ها بالاتر رفت چرا که در روز خطر آن‌ها در میدان بودند و فرار نکردند.
روحانی همچنین به مشکلات جامعه پزشکی اشاره و خاطرنشان کرد: در عین حال که روحیه بالایی وجود دارد، ممکن است پرستاران مشکل هم داشته باشند، اما می‌گویند ما تا آخر ایستاده ایم و گاهی بعضی از پرستاران از خانواده و فرزندان خود گذشتند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه پزشکی سال هاست که در کشور ما سربلند است، گفت: من افتخار می‌کنم به فردی که در اروپا زندگی می‌کند، اما برای جراحی به ایران می‌آید و این نقطه مقابل ۵۰ سال پیش است.

دکتر روحانی با اشاره به اعتماد به کادر درمان پزشکی ایران، افزود: مجموعه این کادری که بار مسئولیت بهداشت و درمان را به عهده دارد امروز مورد اعتماد ایرانی و بسیاری از افراد غیر ایرانی است.
رئیس جمهور گفت: جامعه پزشکی ما امتحان خوبی پس داده، اما در دوران کرونا کار بسیار بزرگ و عظیمی انجام داده است.
رئیس جمهور با اشاره به گذشت چندین موج کرونایی در کشور گفت: ما در این مدت سه موج کرونا را پشت سر گذاشتیم، اما در این مراحل کسی پشت در بیمارستان‌ها نماند، اما این وضع در کشور‌های به گونه‌ای بود که تخت را در فضای باز می‌گذاشتند و کمبود مکان داشتند.
دکتر روحانی افزود: این تنها در مورد کرونا نبود بلکه در سیل، زلزله و در همه حوادث کادر درمانی ما با همه وجود به خط مقدم آمدند.