۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی
  • شناسه : 8757
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶
  • ارسال توسط :
حسنی مبارک چهارمین رئیس جمهوری مصر درگذشت
حسنی مبارک چهارمین رئیس جمهوری مصر درگذشت

حسنی مبارک چهارمین رئیس جمهوری مصر درگذشت

مبارک از تاریخ ۱۴ اکتبر ۱۹۸۱ تا ۱۱ فوریه ۲۰۱۱ قدرت را در مصر در دست داشت

حسنی مبارک در سال ۱۹۲۸ در روستای «کفر المصیلح» از توابع استان «المنوفیه» مصر به دنیا آمد. تحصیلات مقدماتی خود را در همان روستای خود به پایان رساند تا پس از آن راهی دانشکده نظامی و در سال ۱۹۴۹ با درجه ستوان دوم از آن فارغ التحصیل شود.

“مبارک” درگذشت

مبارک در سال ۱۹۵۰ به دانشکده نیروی هوایی ملحق شد و تحصیلات تکمیلی خود را در آکادمی نظامی شوروی سابق سپری کرد و پس از پیشرفت در نیروی هوایی مصر تا مقام معاونت ریاست جمهوری این کشور رسید.

حسنی مبارک چهارمین رئیس جمهوری مصر شمرده می‌شود که از تاریخ ۱۴ اکتبر ۱۹۸۱ تا ۱۱ فوریه ۲۰۱۱ قدرت را در این کشور در دست داشت تا اینکه در این سال پس از قیام مردم مصر از سمت خود برکنار شد و «عمر سلیمان»، معاون خود و فرمانده نیرو‌های مسلح این کشور را مامور اداره کشور کرد.

مدت زمامداری حسنی مبارک یکی از طولانی‌ترین حکومت‌های منطقه‌ای به شمار می‌آید و پس از حکومت سرهنگ «معمر قذافی»، دیکتاتور مقتول لیبی؛ «سلطان قابوس بن سعید سلطان»، پادشاه فقید عمان؛ «علی عبد الله صالح»، دیکتاتور مخلوع یمن و «محمد علی پاشا» در مصر دارای پنجمین حکومت طولانی در جهان عرب بود.

انقلاب سال ۲۰۱۱ مصر تنها به حکومت سی ساله حسنی مبارک در این کشور پایان نداد، بلکه پرونده‌های بسیاری را در این کشور گشود که برای سال‌ها بسته بودند و کسی جرات و اجازه نزدیک شدن به آن‌ها را نداشت.