۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » درمان » نظام سلامت » هرمزگان
ویروس دلتا در حال گسترش است
ویروس دلتا در حال گسترش است

ویروس دلتا در حال گسترش است

هرمزگان شرایط خوبی ندارد.

وقایع خبری– معاون کل وزیر بهداشت ضمن اعلام این خبر که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هرمزگان به ۳۸ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است گفت: ویروس کرونای دلتا حتما در استان هرمزگان شیوع پیدا کرده و در حال گسترش است.

دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان خبر فوق افزود: استان هرمزگان از لحاظ درگیری به ویروس کرونا در این مقطع زمانی از سال به لحاظ بستری در شرایط ویژه‌ای قرار دارد. 

وی گفت: هرمزگان استانی است که حدود ۲ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اما متاسفانه شاهدیم در هفته‌های اخیر ۹ الی ۱۱ درصد موارد بستری در این استان وجود دارد. 

معاون کل وزارت بهداشت گفت: مرگ و میر بیمارستانی ناشی از کرونا در استان هرمزگان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است و در بازدیدهایی که از دیروز عصر از مراکز درمانی استان داشتیم تصمیمات بسیار مهمی برای بهبود اوضاع و کنترل وضعیت گرفته شد. 

حریرچی تاکید کرد: تقویت تست و گرفتن آزمایش بیشتر از مردم برای اینکه افراد مبتلا به ویروس کرونا زودتر شناسایی شوند در دستور کار قرار گرفته است تا جلوی انتشار بیش از این ویروس گرفته شود.

حریرچی تصریح کرد: استان هرمزگان با اینکه در ماه‌های اولیه جزو استان‌هایی بود که در رعایت دستورالعمل‌ها بالاتر از متوسط کشوری بود اما متاسفانه در چند هفته اخیر از لحاظ اینکه رعایت در کشور ۶۸ درصد است ولی استان هرمزگان به ۳۸ درصد و ۴۰ درصد رسیده است و این یکی از عوامل سرعت پیدا کردن ابتلا به کرونا در هرمزگان است. 

وی تاکید کرد: حتما ویروس کرونای دلتا که ویروسی است که از هند منشا گرفته مثل سایر استان‌ها در این استان هم شیوع دارد و در حال گسترش است. 

حریرچی عنوان کرد: خوشبختانه مردم با فرهنگ استان هرمزگان واکسیناسیون مناسبی انجام داده‌اند و استقبال خوبی صورت پذیرفته و در سنین بالای ۷۰ سال بیش از ۷۸ درصد واکسینه شده‌اند.

معاون‌کل وزیر بهداشت ابراز داشت: واکسیناسیون در هرمزگان رقم قابل توجهی است و در بشاگرد بالای ۹۰ درصد واکسیناسیون انجام گرفته است در این استان واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال هم آغاز شده در حالی که سایر استان‌ها فقط در حال تزریق واکسن به افراد بالای ۷۰ سال هستند.

حریرچی خاطرنشان کرد: در مورد کمبودهای بیمارستانی مقرر شده است امکانات بیمارستانی موجود که در شرف افتتاح هستند مانند بیمارستان نیروی دریایی ارتش کمک شود و دستگاه‌های سی تی اسکن مورد نیاز استان نیز تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار است با کمک ستادکل نیروهای مسلح، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و سایر ارگان‌ها بیمارستان‌های صحرایی و موقت نیز در استان هرمزگان احداث شود. 

برچسب ها