۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » رسانه ها » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 14298
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
  • ارسال توسط :
حریت و بصیرت از ویژگی‌های خبرنگار متعهد است
حریت و بصیرت از ویژگی‌های خبرنگار متعهد است

حریت و بصیرت از ویژگی‌های خبرنگار متعهد است

زنده نگهداشتن شعائر دینی و عزاداری‌ها یک رسالت دینی است .

در آستانه روز خبرنگار آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با جمعی از مدیران و خبرنگاران رسانه‌های استان قزوین در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی قزوین به گفت و گو نشست .

وی با تبریک عید سعید غدیر خم و گرامیداشت یاد شهدای عرصه رسانه گفت: از تلاش همه خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی تشکر می‌کنیم و امیدواریم به رسالت مهم خود همچنان با جدیت عمل کنید.

وی با اشاره به واقعه عید غدیر خم گفت: بررسی موضوع غدیر و رفتار پیامبر اکرم (ص) نشان می‌دهد اگر به خبرنگاری نگاه کلان داشته باشیم هیچ خبری بزرگ‌تر از واقعه غدیر نیست که در آن روزگار اینگونه تأثیر گذاشت.

وی بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) اصرار داشتند تا مخاطبان بفهمند چه می‌گویند و برای ماندگاری خبر فرمودند حاضران به غایبان و پدران به فرزندان بگویند تا این خبر همه گیر شود.

عابدینی یادآور شد: واقعه غدیر و حماسه عاشورا بدون شک با استفاده از ظرفیت خبررسانی توانست جایگاه خود را پیدا کند و پیامبران بزرگوار چون «نبی» هستند، مهمترین خبرها و نیز خبرهای عظیم از زبان آنها شنیده شد و امروز هم می‌توان اذعان کرد که خبرنگاری به نوعی شغل انبیاست.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اظهار داشت: در هر جامعه رسانه‌های خوب و بد و قوی و ضعیف داریم و یک رسانه دنبال شیطنت، فساد، فحشاء، ترویج منکرات و زشتی و یک رسانه دنبال انتشار خبرهای اخلاقی، دینی و ارزشی و زیبایی‌ها و خوبی‌ها است.

وی گفت: امروز در جنگ اراده‌ها خبرنگاران نقش تعیین کننده دارند و دیگر توپ و مسلسل و تانک جایش را به جنگ اراده‌ها، عقیده‌ها و باورها داده است و در این عرصه بدون شک خبرنگاران و رسانه‌ها نقش آفرین هستند.
 

عابدینی اضافه کرد: یک خبرنگار نباید خارج از حوزه دین و اخلاق و ارزش‌ها با قلم خود در مسیر نادرست حرکت کند و در این میان، خبرنگار حماسه حسینی و قرآنی بودن ارزش دیگری دارد و شما هم باید به گونه‌ای حرکت کنید تا بتوانید با افتخار بگویید خبرنگار دین و مکتب و اسلام هستید.

وی تصریح کرد: همه ما باید وابسته به دستگاه الهی باشیم تا کارمان درست هدایت شود و اگر وابستگی تنها به خدا و اهل بیت باشد به سعادت منجر می‌شود.

وی اظهار داشت: در عرصه رسانه و خبر شخصیت‌های برجسته ای چون شهید آوینی و صارمی الگوی عملی در عرصه قلم بشمار می‌روند که می‌توان با مطالعه منش شهدا در مسیر درست قرار گرفت.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره ویژگی‌های خبرنگار متعهد گفت: یکی از ارکان مهم شخصیت خبرنگاری، داشتن حریت است زیرا اگر اسیر منیت و خود خواهی نباشیم می‌توان تأثیرگذار بود.

وی اضافه کرد: داشتن حریت، جوانمردی، شجاعت، بصیرت، تخصص فنی و حرفه‌ای در کار خبرنگاری یک ضرورت است تا بتوانید به رسالت حساس خود عمل کنید.

آیت الله عابدینی گفت: صداقت در حرفه خبرنگاری به اصالت کارتان کمک می‌کند زیرا هر کس صادق نباشد در ردیف افراد فاسق قرار می‌گیرد و از پوشش ایمان خارج می‌شود در حالی که اگر خبرنگاری صادق باشد هرگز در مسیر مفسده نخواهد رفت.

آیت الله عابدینی با اشاره به عزاداری‌های ماه محرم و صفر هم گفت: زنده نگهداشتن شعائر دینی و عزاداری‌ها یک رسالت دینی است اما در این شرایط ضمن رعایت بهداشت و عمل به توصیه‌های کارشناسان ستاد کرونا و اجرای مصوبات باید شأن ماه محرم با دقت حفظ شود.