۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 18265
  • ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
  • ارسال توسط :
حذف ۳۰ درصد از محتوای کتاب‌های درسی برای امتحانات
حذف ۳۰ درصد از محتوای کتاب‌های درسی برای امتحانات

حذف ۳۰ درصد از محتوای کتاب‌های درسی برای امتحانات

چاپ کتاب‌های سال تحصیلی آینده آغاز شده و تاکنون ۱۰ درصد کتاب‌ها نیز چاپ شده است.

وقایع خبری– رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از حذف ۳۰ درصد از محتوای کتاب‌های درسی برای امتحانات نیم سال اول دانش آموزان خبرداد.

آقای حسن ملکی گفت: این بخش از کتاب‌های درسی به مطالعه آزاد دانش آموزان اختصاص یافته است و از بخش مطالعه آزاد آزمونی گرفته نخواهد شد.
وی تأکید کرد: آن بخش از کتاب که تدریس آن توسط معلم ممکن است دانش آموزان را دچار اضطراب کند مشمول امتحانات نیم سال اول نخواهد شد.
آقای ملکی گفت: در جداولی که به مدارس و معلمان ابلاغ کرده ایم آن بخش از کتاب که مربوط به مطالعه آزاد بوده و مشمول سؤالات امتحانی نمی‌شود مشخص شده است.

وی افزود: این بخشنامه شامل همه کتاب‌ها در همه مقاطع تحصیلی می‌شود و به معلمان اعلام شده که ملزم به طرح سوال از بخش‌های مطالعه آزاد نیستند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: زمان ۵۰ دقیقه‌ای کلاس‌های حضوری هم اکنون به کلاس‌های مجازی ۲۵ تا ۳۰ دقیقه‌ای تبدیل شده است و بنابراین بخشی از محتوای کتاب‌های درسی برای امتحانات حذف شده اند.
آقای ملکی افزود: چاپ کتاب‌های سال تحصیلی آینده آغاز شده و تاکنون ۱۰ درصد کتاب‌ها نیز چاپ شده است.
وی گفت: برای سال تحصیلی آینده دانش آموزان به جای کتاب‌های درسی بسته تربیت و یادگیری را دریافت خواهند کرد که در آن دانش آموزان علاوه بر کتاب درسی از رسانه‌های آموزشی دیگر نیز بهره‌مند خواهند شد.
آقای ملکی خاطرنشان کرد: طبق دستور وزیر آموزش و پرورش کتاب‌های درسی چاپ شده در دو سال اخیر برای چاپ جدید بازبینی می‌شود و تغییراتی خواهد داشت و مسأله محوری و کاربردی شدن کتاب‌ها مدنظر ما خواهد بود.
وی افزود: علاوه بر این کتاب‌های سال آینده مجهز به بارکد‌های هوشمند خواهند بود تا دانش آموزان بتوانند علاوه بر محتوای کتاب درسی از اطلاعات آموزشی بیشتری متناسب با هر درس برخوردار شوند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی یادآور شد: برای چاپ کتاب‌های درسی سال آینده ۴۲ میلیون دلار ارز نیاز داریم که ۳۰ میلیون دلار آن تاکنون اختصاص یافته و در تلاشیم که کمبود ارز را از روش‌های مختلف تأمین کنیم.