۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » قزوین
  • شناسه : 2193
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
  • ارسال توسط :
حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت در قزوین عملیاتی شد
حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت در قزوین عملیاتی شد

حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت در قزوین عملیاتی شد

سامانه 2000 آسانترین روش پرداخت قبض و وصل تلفن ثابت می باشد

مهندس پیله فروشها گفت : با توجه به بسط دولت الکترونیکی و ایجاد درگاه های مختلف پرداخت الکترونیکی قبوض و با توجه به محدودیت‌هایی که در واردات کاغذ در کشور ایجاد شده و هزینه‌های قابل توجهی که برای صدور قبض‌های کاغذی بخش‌های خدماتی در کشور و استان صورت می‌گیرد ، نگاه ما حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی در هزینه‌ها و استفاده منطقی از سایر ظرفیت هاست و در همین راستا از ابتدای ماه جاری چاپ و ارسال قبض تلفن ثابت در سطح استان متوقف گردید.

وی افزود: با توجه به اهمیت پرداخت های غیرحضوری در کاهش تردد و آلایندگی محیط زیست و همچنین سرعت و اطمینان در پرداخت ، مقرر شد که چاپ و توزیع قبوض متوقف شده و کلیه اطلاعات قبض مشترکین تلفن ثابت بصورت پیامک برای آنان ارسال گردد.

مهندس پیله فروشها در ادامه گفت: دراین رستا کلیه هماهنگی ها با دستگاه های ذیربط انجام شده و از درگاه های مختلف اطلاع رسانی لازم به کلیه مشترکین استان انجام شده است.

سرپرست مخابرات منطقه قزوین بیان داشت: کلیه ی مشترکین تلفن ثابت پس از دریافت پیامک مربوط به قبض خود می توانند از طریق سامانه تلفن ثابت ۲۰۰۰ و یا سامانه #۲۰۲۰* تلفن همراه نسبت به پرداخت قبض اقدام نمایند. مشترکین علاوه بر روش های فوق می توانند شماره تلفن خود را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۲۰۰۰ ارسال ، تا نسبت به دریافت اطلاعات قبض آنان اقدام شود.

وی افزود: سامانه ۲۰۰۰ آسانترین روش پرداخت قبض و وصل تلفن ثابت می باشد و در صورت پرداخت قبوض ، این سامانه به سیستم های مخابراتی متصل می باشد و در صورت قطع تلفن و پرداخت ، سریعاً نسبت به وصل تلفن اقدام می شود.

مهندس پیله فروشها  با اشاره به این که از ابتدای امسال و براساس برنامه ریزی های به عمل آمده، تصمیم به حذف قبوض کاغذی تلفن های ثابت در استان گرفته شد و برای این منظور شهر محمدیه با ۲۵ هزار مشترک به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده است، بیان کرد: در هر دوره تعداد ۴۰۰ هزار قبض تلفن ثابت در استان چاپ می‌شد و  سالانه هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای چاپ قبض های تلفن ثابت هزینه می گردید که با حذف چاپ قبوض ، این میزان صرفه جویی در سال رونق تولید از سوی مخابرات منطقه ، حاصل خواهد شد.

وی در پایان گفت: تلاش شده است که اطلاع رسانی لازم برای عدم توزیع قبض به مشترکین از طریق پیامک، پیام صوتی- تبلیغات محیطی –مکاتبه با کلیه دستگاه ها و مسئولین استانی انجام شود.