۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار زنان
حجاب جزو نعمت‌های الهی است
حجاب جزو نعمت‌های الهی است

حجاب جزو نعمت‌های الهی است

حجاب همان وقار متانت و ارزش‌گذاری زن و کفه آبرو و احترام زن است.

رییس ستاد عفاف و حجاب بنیاد شهید: حجاب جزو نعمت‌های الهی است و باید به خاطر این نعمت سپاسگزار باشیم.

به گزارش وقایع خبری سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی و رییس ستاد عفاف و حجاب بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش سراسری عفاف و حجاب، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و حضرت امام (ره) و تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) گفت: در سالروز این ازدواج آسمانی و سالروز سرکوب خونین قیام مردم علیه کشف حجاب در مسجد گوهرشاد توسط رضاخان که به‌عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است؛ لازم بود برنامه‌ای تدوین و تدارک دیده شود.
سردار سلیمانی اضافه کرد: برنامه بزرگداشت روز عفاف و حجاب برای جمعیت حجیم‌تری از اعضای جامعه هدف تدارک دیده شده بود، اما به جهت محدودیت‌های کرونایی و تاکید معاون بهداشت و درمان بنیاد این برنامه با محدودیت برگزار شد، زیرا نمی‌شد برنامه‌ای نداشته باشیم.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد با تکیه بر سخنان مقام معظم رهبری در بیان جایگاه و ارزش حجاب و عفاف، عنوان کرد: به بیان ایشان، حجاب همان وقار، متانت و ارزش‌گذاری زن و کفه آبرو و احترام زن است و او را باید خیلی قدر دانست.
سلیمانی با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که «حجاب مایه تشخص و آزادی زن است، برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه مادی‌گرایان مایه اسارت زن نیست» اضافه کرد: حضرت مولی‌الموحدین، علی بن ابی‌طالب (ع) در وصف صیانت زن می‌فرمایند «صیانت زن به‌وسیله عفاف و حجاب، او را شاداب‌تر و زیبایی‌اش را پایدارتر می‌کند».
رییس ستاد عفاف و حجاب بنیاد در پایان گفت: امیدواریم خداوند به همه ما توفیق دهد در این مناسبت‌ها، با نگاهی تعالی‌بخش در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، با بصیرت و بینش کار‌ها را دنبال کنیم.
خانم فریده اولاد‌قباد، مشاور امور زنان و خانواده و دبیر ستاد عفاف و حجاب بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ضمن تقدیراز همکاری مسئولان بنیاد در بخش‌های مختلف برای برگزاری این همایش، عنوان کرد: مقوله حجاب در ایران باستان، روم و یونان قدیم موضوعیت داشته، اما متاسفانه به‌دلیل نگاه‌هایی که در ادوار مختلف تاریخ به موضوع زن و مسئله عفاف و حجاب شده است، این مسئله را به‌ویژه در کشور‌های اروپایی بسیار کم‌رنگ می‌بینیم.
مشاور امور زنان و خانواده بنیاد با بیان اینکه ورود اسلام به کشور ما، موجب تقید مردم عزیز ما به آموزه‌های اخلاقی دین مبین اسلام شد، اضافه کرد: در آیات مختلف قرآن کریم هم به‌خوبی به رعایت عفاف و حجاب و پاداش‌هایی که هم برای مردان و هم زنان در رعایت عفاف و حجاب درنظر گرفته شده، اشاره شده است.
اولادقباد در ادامه در رابطه با اختیار داشتن افراد در رعایت حجاب عنوان کرد: رعایت نشدن حجاب هیچ‌گونه جایگاهی در نظام اسلامی ما ندارد، زیرا جزو آموزه‌های اخلاقی و دینی کشور است و نه تنها برای زنان که برای مردان هم الزام آور است.
دبیر ستاد عفاف و حجاب بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تشکر از مدیران استانی بنیاد برای همکاری و ارسال گزارش عملکرد خود در حوزه عفاف و حجاب، اضافه کرد: لازم است در راستای امر به‌معروف و نهی از منکر و براساس دستورالعمل مربوطه عفاف و حجاب را در ادارات بنیاد تقویت و فرهنگ‌سازی کنند.
وی در پایان گفت: امیدواریم همه دولت‌مردان نگاه و توجه ویژه‌ای به مسئله عفاف و حجاب داشته باشند، در هر صورت ما پیرو مکتبی هستیم که حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) الگوی آن هستند که عفاف و حجاب از اصول اصلی آنان است.
در پایان این مراسم از خانم‌ها «فریده ترکاشوند»، مادر شهید مدافع حرم، مجید قربانخانی، «سوگل زارع»، همسر شهید مدافع حرم محمد عبدالهی، «مهدیه جهان‌آرا»، جانباز ۳۰ درصد و خواهر شهید والامقام محمد جهان‌آرا، «زهرا عباسیان»، همسر جانباز ۷۰ درصد یدالله عباسیان و «اشراق هاشمی»، فرزند شهید والامقام سید محمد هاشمی و خواهر چهار شهید والامقام از جامعه ایثارگری تجلیل شدند.

همچنین خانم‌ها «فریده مردانه»، فرزند جانباز از حوزه معاونت تعاون، «شهرزاد محبی» از معاونت حقوقی، «شیلا ابوالحسن‌نیا» از حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع، «رقیه حسینی طباطبایی»، همسر جانباز از حوزه معاونت بهداشت و درمان، «آذر طاهری»، همسر جانباز از حوزه معاونت فرهنگی و آموزشی، «لیلا بختیاری» پرستار بیمارستان ساسان، «ایناس خزعلی» از حوزه ریاست، «نعیمه نعیمی»، فرزند شهید و همسر جانباز از دفتر نمایندگی، ولی فقیه و «معصومه اسکندری» از حوزه مشاکر امور زنان و خانواده بنیاد نیز مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

برچسب ها