۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 5295
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۷:۴۲
  • ارسال توسط :
حتی یک ریال از صدقه قزوین خارج استان هزینه نمی شود
حتی یک ریال از صدقه قزوین خارج استان هزینه نمی شود

حتی یک ریال از صدقه قزوین خارج استان هزینه نمی شود

امدادگران امانتدار وجوه و کمک های مختلف پرداختی مردم هستند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: صدقه و سایر کمک های مردمی براساس ضوابط شرعی و قانونی هزینه می شود که بر همین اساس حتی یک ریال از صدقه یا سایر کمک های مردمی، خارج از استان هزینه نمی شود.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد؛ مجید مومنی در بازدید سرزده از ستاد صدقات قزوین ضمن تقدیر و تشکر از امدادگران بیان کرد: آنچه موجب شده تا مردم به ما اعتماد داشته باشند صداقت و امانتداری در دریافت و هزینه کرد کمک های مردمی است.

وی ادامه داد: سرمایه کمیته امداد اعتماد مردمی، اعتقاد و باور دینی و تلاش جهادی در سایه ولایت فقیه است و با همین سرمایه گران سنگ است که برای هدف والای فقرزدایی و رفع محرومیت تلاش می کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: براساس اصل امانتداری، امدادگران امانتدار  وجوه و کمک های مختلف پرداختی مردم هستند در نتیجه خود را به درگاه الهی و مردم پاسخگو می دانیم.

وی افزود: ممکن است برخی تصور کنند که در هر جایی نیاز باشد، کمک های مردمی هزینه می شود ولی اینگونه نیست چراکه در هزینه کرد ابتداء خود را ملزم به رعایت ضوابط شرعی می دانیم براین اساس باید کمک های مردم را براساس نیت انها هزینه کنیم.

مومنی تصریح کرد: صدقه و سایر کمک های مردمی براساس ضوابط شرعی و قانونی هزینه می شود که بر همین اساس حتی یک ریال از صدقه یا سایر کمک های مردمی، خارج از استان هزینه نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: در واقع نه تنها کمک های مردمی استان قزوین در استان دیگر بلکه کمک سایر استان ها نیز برای استان قزوین هزینه نمی شود البته در مواردی همچون زلزله و یا سیل به صورت اعلام عمومی موضوع جمع آوری کمک های مردمی برای منطقه آسیب دیده اعلام می شود و تنها همان مبلغ جمع اوری شده از سوی مردم زلزله زده یا سیل زده ارسال می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: کمیته جای خدمت به مردم است در نتیجه سیاسی کاری، سیاسی بازی و یا ذره ای همراهی با کاندیداها در انتخابات بی ارزش است آنچه برای این نهاد مهم است رسیدن به هدف اصلی یعنی خدمت به مردم است.

وی گفت: یکی از برنامه های کمیته امداد امام (ره) گسترش صدقه الکترونیکی است چراکه در این روش سرعت پرداخت و دریافت و هزینه کرد بالا می رود؛ در حال حاضر نیروهایی که صندوق های صدقات را تخلیه می کنند در دوره های زمانی تعریف شده برای تخلیه صندوق ها اقدام می کنند.

مومنی اعلام کرد: از طرفی مردم با رسیدن به صندوق صدقه امکان پرداخت صدقه را پیدا می کنند ولی در روش الکترونیکی، هر فرد در هر ساعت از شبانه روزی می تواند از طریق گوشی ساده و با شماره گیری # ۰۲۸*۸۸۷۷* کمک های خود را به نیازمندان اهداء کنند.

وی تأکید کرد: در این روش حتی مردم می توانند کمک های خود را تنها برای کمک به محرومان و نیازمندان منطقه ای خاص تعیین کنند که برای این منظور  حال اگر کسی بخواهد کمک خود را برای شهر خاصی محدود کند به جای کد ۰۲۸ برای شهرستان البرز ۰۲۸۱، شهرستان تاکستان ۰۲۸۶، شهرستان آبیک ۰۲۸۳، شهرستان آوج ۰۲۸۴، شهرستان بوئین زهرا ۰۲۸۵، آبگرم ۰۲۸۲، اقبالیه ۰۲۸۷، الموت شرقی ۰۲۸۸، الموت غربی ۰۲۸۹ و برای طارم سفلی کد ۰۲۸۱۰، اسفرورین ۰۲۸۱۱، خرمدشت ۰۲۸۱۲، دشتابی ۰۲۸۱۳، رامند ۰۲۸۱۴، شال ۰۲۸۱۵ و ضیاء آباد کد ۰۲۸۱۶ را خواهد گرفت.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: پس از جمع آوری کمک های مردمی ، در روش الکترونیک به دلیل سرعت انتقال کمک ها در حساب بانکی، کمک های مردمی با روش بانکداری الکترونیک در حساب نیازمندان واریز می شود.

وی یادآورشد: امیدواریم با افزایش کمک های مردمی از طریق پرداخت الکترونیک، شاهد سرعت بیشتر در کمک رسانی به نیازمندان باشیم.