۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 27463
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
  • ارسال توسط :

کمیته علمی با حضور متخصصان، هم جهش‌های ویروس و هم وضعیت واکسیناسیون کرونا را رصد می‌کند.

وقایع خبری/ دکتر بهرام عین اللهی در مراسم “رهاورد خدمت ” افزود: ما فکر می‌کریم واکسن به شکل باران به کشور بیاید، اما امروز شاهدیم واکسن سیل آسا به کشور آمد.
وی ادامه داد: شعار ما ایران قوی است، چون ایران نام درخشانی در جهان است و “ما می‌توانیم”، مبنای کار ماست.
وزیر بهداشت گفت: وقتی به دفاع مقدس برمی گردیم، جلوه‌های ” ما می‌توانیم ” دیده می‌شود.
دکتر عین الهی با بیان اینکه روز‌هایی را با ۵۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا و ۷۰۰ نفر مرگ و میر پشت سر گذاشتیم ادامه داد: تلاش جمعی بود که امروز به این وضعیت رسیده ایم، بویژه رییس جمهور که شخصا وارد شد، بسیج، بانک مرکزی، هلال احمر و همه و همه خاطره دفاع مقدس را زنده کردند.
وزیر بهداشت ادامه داد: هر کاری حمایت مردمی داشته باشد موفق می‌شود و اگر امروز به این آمار رسیدیم حاصل حمایت مردم است و یاد کنیم از عزیزان کادر سلامت که تلاش زیادی در این دو سال انجام دادند و ایثار کردند.
وی گفت:کادر سلامت شبانه روزی در وسط معرکه بود. امروز ۸۵درصد جامعه واکسیناسیون تک دُز و حدود ۷۰درصد هم واکسیناسیون دو نوبته شده اند.
وزیر بهداشت افزود: ۱۵۰میلیون دُز واکسن کرونا وارد کشور شد، ولی ما شدیدا به واکسن‌های داخلی کرونا اعتقاد داریم و جزو کشور‌های پیشرفته در تولید واکسن هستیم و حدود۲۰ میلیون دز واکسن داخلی تولید کرده ایم.
وی ادامه داد: واکسیناسیون مهم است، اما پایان مقابله با کرونا نیست باید به زندگی با کرونا عادت کنیم.
دکتر عین الهی با اشاره به وضعیت کشور آلمان و اینکه آمار مشابه ما را در پیش داشته اند گفت: امروز آلمان بیش از ۵۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا دارد و ما باید هوشمندانه عمل کنیم.
وی گفت: ما کمیته علمی قوی از دانشمندان کشور گرد هم آوردیم که خوشه‌ای عمل می‌کند. در این کمیته همکاران درمان ما از دو جنبه طب رایج و سنتی را رصد می‌کنند و در عین حال واکسن و جهش ویروس رصد می‌شود.
وزیر بهداشت افزود: پنج شنبه درباره جهش جدید ویروس در آفریقای جنوبی اعلام شد، مسئله مهم این است، ورود ویروس به کشور اهمیت دارد و خیلی باید مراقب باشیم، اما باز هم احتمال ورود ویروس وجود دارد و با انجام واکسن کار تمام شده نیست. در آفریقای جنوبی تنها ۲۶ درصد مردم واکسینه شده بودند.
در این مراسم از مدافعان سلامت تقدیر شد.