۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » اخبار ملی » پاسخ مسئولین » فناوری اطلاعات
  • شناسه : 26013
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۰۶
  • ارسال توسط :
جزئیات ثبت‌نام اینترنت رایگان معلمان، استادان و دانشجویان اعلام شد
جزئیات ثبت‌نام اینترنت رایگان معلمان، استادان و دانشجویان اعلام شد

جزئیات ثبت‌نام اینترنت رایگان معلمان، استادان و دانشجویان اعلام شد

مشمولین باید برای فعال‌سازی آن به سایت https://ictgifts.ir/ مراجعه کنند.

وقایع خبری/ معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با بیان اینکه ثبت‌ نام برای دریافت اینترنت رایگان معلمان، استادان دانشگاه و حوزه، طلاب و دانشجویان بزودی آغاز می شود، گفت: برای دانشجویان و طلاب بسته ۳۰ گیگابایتی به‌مدت ۶ ماه درنظر گرفته شده است. به گزارش ایرنا، ستار هاشمی گفت: همان‌طور که وزیر ارتباطات اعلام کرد، ترافیک راهیابی شده به سمت سامانه شاد در سراسر کشور و توسط تمام اپراتورها اعم از ثابت و همراه رایگان است

وی افزود: هر کدام از دانش‌آموزان، اولیا و معلمان در سراسر کشور به سامانه شاد متصل شوند، این ترافیک رایگان خواهد بود و از بسته کاربری افراد، چیزی کسر نخواهد شد. این مسأله به‌ تمامی اپراتورهای کشور ابلاغ شده است.

هاشمی درباره بسته‌های اینترنت رایگان اختصاص یافته برای استادان حوزه و دانشگاه و معلمان خاطرنشان کرد: با توجه به مسئولیت اجتماعی که وزارت ارتباطات در راستای حمایت از آموزش الکترونیکی دارد، بسته‌های اینترنت هدیه‌ای برای استادان حوزه و دانشگاه، معلمان و طلاب درنظر گرفته است؛ برای استادان دانشگاه بسته ۶۰ گیگابایتی، برای معلمان ۴۰ گیگابایت و برای دانشجویان و طلاب بسته ۳۰ گیگابایتی به‌مدت ۶ ماه درنظر گرفته شده است.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات درباره نحوه فعال‌سازی این بسته‌ها گفت: کسانی که در دایره مشمولین این بسته قرار می‌گیرند، باید برای فعال‌سازی آن به سایت https://ictgifts.ir/ مراجعه کنند. متقاضیان باید در این سایت کد ملی و شماره تلفنی که به نام خودشان است  وارد کنند. پس از دریافت این اطلاعات و تأیید صحت آنها، اسامی نهایی در مدت زمان منطقی در اختیار اپراتورها قرار می‌گیرد تا ترافیک رایگان به حساب‌شان افزوده شود. هاشمی درباره زمان آغاز ثبت‌ نام برای دریافت بسته‌ها تصریح کرد: اکنون در حال دریافت داده‌های مرتبط با استادان، دانشجویان و معلمان هستیم تا بتوانیم اطلاعات تأیید شده آنها را دریافت و به‌روزرسانی کنیم. مقدمه آغاز ثبت‌ نام این است که اطلاعات مربوط به دانشجویان توسط وزارت بهداشت، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد و نیز اطلاعات استادان حوزه و دانشگاه از طریق مراجع ذیربط تأیید شود و در اختیار ما قرار بگیرد که به‌محض وصول این اطلاعات، ثبت‌نام و فرایند تخصیص بسته‌ها آغاز می‌شود.

وی گفت: نکته مهم این است که ترافیک بسته هدیه از زمان فعال‌سازی به‌مدت ۶ ماه اعتبار دارد و حتی اگر با تأخیر زمانی  فعال شود، از همان روز به مدت ۶ ماه در دسترس کاربر قرار می‌گیرد. هاشمی درباره این‌که بستر «شاد» نسبت به گذشته چه تغییراتی داشته و آیا می‌تواند نیاز دانش‌آموزان را برطرف کند، افزود: برای آموزش مجازی دانش‌آموزان، بستر شاد در نظر گرفته شده است. این سامانه نیز مانند دیگر سامانه‌ها در طول این مدت ارتقا یافته و ویژگی‌های آن متناسب با بازخورد مخاطب به‌روز شده است.