۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 23055
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹
  • ارسال توسط :
جرایم نقدی زیر ۸۰  میلیون بلافاصله آزاد می‌شوند
جرایم نقدی زیر ۸۰  میلیون بلافاصله آزاد می‌شوند

جرایم نقدی زیر ۸۰ میلیون بلافاصله آزاد می‌شوند

در خصوص آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نباید از همیاری و مشارکت شاکین، خیرین و ستاد دیه چشم‌پوشی کرد.

وقایع خبری- دادستان انقلاب قزوین گفت: طی سنوات گذشته برای آزادی محکومین جرایم نقدی حدود شش ماه تا یکسال زمان لازم بود اما درحال حاضر جرایم نقدی زیر ۸۰ میلیون بلافاصله آزاد می‌شوند.

محمد قاسمی در نشست شوراهای اداری استان قزوین که ظهر یکشنبه در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: طبق برنامه هرساله گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در ماه مبارک رمضان در سال جاری اتفاق افتاد و ما شاهد ابتکار عمل بی‌سابقه ستاد دیه برای زندانیان در سال جاری بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین اذعان کرد: با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی در جامعه سال جاری گلریزان آزادی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد در استان با پخش برنامه معنوی پیش از اذان همراه شد که به مراتب تأثیرات چشمگیری نیز در حوزه آزادی زندانیان به همراه داشت.

وی گفت: در این برنامه از افراد سرشناس در حوزه‌های مختلف هنری، ورزشی و مذهبی دعوت شد و با حضور و همراهی این افراد هزینه ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به صورت نقد و ۱ میلیارد تومان به صورت چک و در مجموع حدود ۳ میلیارد تومان جمع‌آوری شد.

این مسئول با اشاره به آزادسازی ۲۱۳ زندانی در سال گذشته ابراز کرد: در حال حاضر ۳۱ زندانی آزاد و ۱۲ زندانی در شرف آزاد سازی هستند که با توجه به هزینه جمع‌آوری شده احتمال افزایش آزادسازی زندانیان نسبت به سنوات گذشته بیشتر خواهد بود.

وی گفت: در خصوص آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نباید از همیاری و مشارکت شاکین، خیرین و ستاد دیه چشم‌پوشی کرد.

قاسمی بیان کرد: طی سنوات گذشته برای آزادی محکومین جرایم نقدی حدود شش ماه تا یکسال زمان لازم بود اما حالا مجرمین جرایم نقدی زیر ۸۰ میلیون بلافاصله آزاد می‌شوند.
وی ادامه داد: از اداراتی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم سبب زندانی شدن افراد شده‌اند درخواست می‌شود در امر آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و نقدی که یک عمل خدا پسندانه است شرکت کنند.

وی در پایان گفت: در راستای حل اختلافات پیش از ورود به دادگاه‌ها طلایه‌داران صلح و سازش تاکنون ۸۸ شعبه با ۴۳۵ عضو فعال شده‌است و ما از سازمان‌ها می‌خواهیم با معرفی رابطان خود در حل مشکلات ما را همراهی کنند تا با استفاده از ظرفیت خود ادارات به حل مشکلات آن‌ها بپردازیم‌.