۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استانداری ، فرمانداری » شهرداری » قزوین
  • شناسه : 14478
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
  • ارسال توسط :
جرایم ماده ۱۰۰ کارآمد و به روز و بازدارنده نیست
جرایم ماده ۱۰۰ کارآمد و به روز و بازدارنده نیست

جرایم ماده ۱۰۰ کارآمد و به روز و بازدارنده نیست

مکانیسم نظارتی ما در ساخت و ساز فلج و ناکارآمد است .

جرایم ماده ۱۰۰ کارآمد و به روز و بازدارنده نیست و نمی تواند مانع ساخت و سازهای غیر مجاز شود.

محمد قاسمی، دادستان قزوین در جلسه کمیسیون ماده ۹۹ و صد که عصر یکشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: در اجرای آرای کمیسیون ضعیف بودیم و این جلسات فقط ما را در جریان تخلفات جدید قرار می‌دهد و کاری پیش نرفته است.

وی بیان کرد: قانون هم قدیمی است اما همین قانون را هم اجرا نکردیم تا دستاوردهای آن دیده شود و در این میان وقتی درآمد شهرداری‌ها از کمیسیون ماده ۱۰۰ تأمین می‌شود باید زمین و هوا را بفروشد و خود را اداره کند چون درآمد پایدار ندارد و آنقدر برای شهرداری‌ها هزینه ایجاد می‌کنیم که قادر به اداره خود نیستند.

قاسمی تصریح کرد: قانون راهکار گذاشته و کمیسیون ماده ۱۰۰ ضمانت اجرای قانون و فلسفه قانون گذار پیشگیری از تخلف است اما ما اجازه می‌دهیم تخلف بشود تا جریمه کنیم.

دادستان قزوین یادآور شد: همه عوامل باید دست به دست هم دهد تا تخلف ساختمانی صورت نگیرد، اما می‌گوئیم تخلف امروز میراث گذشتگان است که این رویکرد اشتباه است زیرا ما هم مقصریم.

وی بیان کرد: وقتی مدیریت مناسب شهری و درآمد پایدار نداریم باید دنبال درآمد از هر راهی باشیم و تخلف را نادیده بگیریم تا جریمه کنیم.

قاسمی اضافه کرد: وقتی یک نفر خلاف می‌کند و ساخت و ساز غیر مجاز انجام می‌شود نمی‌توان برای آن استدلال کرد و برخورد قهری هم هزینه اجتماعی دارد لذا باید از ابتدا نگذاریم تخلفی شکل گیرد.

دادستان قزوین تصریح کرد: تغییر مستمر شهرداران و استیضاح متعدد و بی موقع آنها هم مشکل ساز شده در حالی که وقتی کار شورایی است باید نگاه شخصی را کنار بگذاریم و اگر جلوی تخلف در روز اول گرفته نشود پس از ساخت قادر به انجام کاری نیستیم.

وی اظهار داشت: این همه قوانین مختلف و متعدد مشکلات را بیشتر کرده و نوع نگاه و تصمیمات ما مدیران هم مردم را به سوی تخلف سوق می‌دهد لذا نمره قابل قبولی در برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز نگرفته ایم.

قاسمی گفت: هنوز کمیسیون ماده ۱۰۰ اصلاح نشده و مکانیسم نظارتی ما در ساخت و ساز فلج و ناکارآمد است و وقتی جریمه می‌کنیم متخلف آن را پرداخت نمی‌کند و ما به نتیجه نمی رسیم.

وی افزود: باید بر اساس نیاز منطقی مردم تصمیم بگیریم وقتی مردم به فضای سبز نیاز دارند و ما مجوز نمی‌دهیم یعنی آنها را به خلاف سوق می‌دهیم و هنگامی که جریمه کمیسیون از عوارض قانونی کمتر است باید منتظر تخلف باشیم.