۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » حوزه و دانشگاه » قزوین
  • شناسه : 12722
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
  • ارسال توسط :
جدیت دستگاه قضا در مبارزه با فساد ارزشمند است
جدیت دستگاه قضا در مبارزه با فساد ارزشمند است

جدیت دستگاه قضا در مبارزه با فساد ارزشمند است

در حوزه علمیه استان قزوین ۱۰۰ استاد تدریس می‌کنند.

مراسم بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از اساتید مدارس حوزه علمیه سبحانی نیا در آئین بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از اساتید مدارس حوزه علمیه استان قزوین دوشنبه شب با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، آیت الله اسلامی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، آیت الله تاکندی از اساتید حوزه و جمعی از روحانیون در تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

آیت الله عابدینی در این مراسم گفت: اساتید حوزه علمیه نقش معملی برای طلاب جوان دارند و جایگاه آنها ارزشمند است و باید تکریم شوند.

وی نقش حوزه‌های علمیه در ترویج امور دینی و روشنگری و آگاهی بخشی را مهم دانست و تصریح کرد: فعالیت حوزه‌های علمیه، دستگاه‌های فرهنگی دینی مانند تبلیغات اسلامی و سنگرهای نماز جمعه باید به گونه‌ای باشد که آثار و شعائر دینی در همه سطوح جامعه بخوبی دیده شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین بیان کرد: حوزه علمیه باید با برکت باشد و بتواند با پویایی و نشاط معنوی به شبهات دینی پاسخ دهد.

وی اضافه کرد: درخشش حوزه در پاسخگویی به سوالات دینی مهم است و حضور در میان مردم می‌تواند تأثیرگذاری پیام شما را دو چندان کند.

عابدینی با بیان اهمیت نقش روحانیون در قبل و بعد از انقلاب اسلامی یادآور شد: در دوران رژیم ستم شاهی بیشترین فشارها بر روی شما روحانیون بود و پس از انقلاب نیز در صحنه‌های مختلف از جمله مبارزه با ترورها، دفع فتنه گران، جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و دفاع از حرم بی بدیل و تعیین کننده بود.

وی اظهار داشت: در موضوع انتشار ویروس کرونا نیز نقش شما روحانیون و طلاب جوان در مشارکت در طرح مواسات و کمک‌های مومنانه بسیار تأثیرگذار بود که جای تقدیر دارد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: اساتید و روحانیون حوزه علمیه هم با مشکلات معیشتی و رفاهی مواجهند که باید از سوی حوزه به آنها اهمیت داده شود و ما هم تلاش می‌کنیم در حد توان در این زمینه همراه شما باشیم و با حفظ کرامت در این زمینه پیگیری لازم را انجام دهیم.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های دینی در حوزه علمیه باید جدی گرفته شود زیرا دغدغه توسعه حوزه از زمان مرحوم آیت الله باریک بین مطرح بوده که باید عملیاتی شود.

وی گفت: در دوره جدید مدیریتی حوزه علمیه قزوین امیدواریم با بهره گیری از تجارب گذشته و انگیزه و نشاط بیشتر شاهد اتفاقات خوبی در فعالیت‌های دینی باشیم.

آیت الله عابدینی در ادامه به ضرورت مبارزه با فساد اشاره کرد و اظهار داشت: با حضور حجت الاسلام رئیسی در رأس دستگاه قضائی و دستگیری یکی از مفسدان در بدنه این دستگاه بارقه امید
در مبارزه جدی با فساد را بیشتر کرده است.

وی گفت: امیدواریم این مبارزه با قاطعیت و بدون در نظر گرفتن وابستگی سیاسی افراد همچنان تداوم یابد.

امام جمعه قزوین با بیان اقتدار جمهوری اسلامی در شرایط کنونی افزود: انتقال نفت ایران به کشور ونزوئلا و حرکت مقتدرانه کشتی‌های ایرانی در آب‌های بین المللی بار دیگر اقتدار و عزت ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید و آمریکا را مستاصل کرد.

در ادامه از ۱۰ استاد برتر حوزه علمیه استان قزوین تجلیل شد. در حوزه علمیه استان قزوین ۱۰۰ استاد تدریس می‌کنند.