۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » روابط عمومی
  • شناسه : 20086
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۵۵
  • ارسال توسط :
جایگاه روابط عمومی در کشور شناخته نشده است
جایگاه روابط عمومی در کشور شناخته نشده است

جایگاه روابط عمومی در کشور شناخته نشده است

روابط عمومی در کشور بیشتر به عنوان یک عنصر تشریفاتی محسوب می شود .

 روابط عمومی با ارتباطات انسانی سر و کار دارد. بنابراین فکر می کنم زنان در این عرصه قابلیت بیشتری دارند. به عنوان یک مدرس زن در این رشته امید دارم که نقش زنان در حوزه روابط عمومی به خصوص در سطح مدیریت خرد و کلان بیشتر دیده شود.”

دکتر مهناز رونقی، عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب فزود: “بیش ترین مسأله در زمینه روابط عمومی در کشور، بحث جایگاه روابط عمومی است. به این منظور که اگر قرار باشد در مورد وضعیت روابط عمومی در ایران صحبت کنیم، همانطور که بارها به این مسأله اشاره شده است، آن گونه که شایسته روابط عمومی ها است، هنوز جایگاه روابط عمومی در کشور شناخته نشده است.”

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی شناخت از روابط عمومی ها را در کشور به عنوان یک عنصر تشریفاتی دانست و افزود: “روابط عمومی در کشور بیشتر به عنوان یک عنصر تشریفاتی محسوب می شود و وظایف اصلی خود که در واقع مهندسی افکار و پل ارتباطی بین مدیریت و مردم است و نقش کلیدی در سازمان دارد را نتوانسته به خوبی ایفا کند. سال های سال از زمان شروع کار روابط عمومی در ایران گذشته است، اما ما همچنان درگیر گنجاندن تعریف روابط عمومی در جامعه و مشخص کردن جایگاه آن برای مدیریت سازمان ها هستیم.”

وی از دید جامعه دانشگاهی به موضوع جایگاه روابط عمومی در کشور اشاره کرد و گفت: “اگر بخواهیم به این موضوع از دید دانشگاهی و آکادمیک نگاه کنیم، باز به این موضوع می رسیم که به روابط عمومی به عنوان گرایش ارتباطات در این رشته نیز با نگاهی که شایسته آن است دیده نمی شود. .مدرسان و دانشجویان این رشته آنطور که باید در محیط دانشگاهی و اجتماعی ارج و قرب والایی ندارند.”

دکتر رونقی با بیان اینکه منابع علمی در رشته روابط عمومی بسیار محدود است، تصریح کرد: “منابع علمی نیز در این رشته بسیار محدود و قدیمی است و آنچه که وجود دارد به سال های گذشته بر می گردد. ما باید به این نکته توجه و تلاش کنیم که با استفاده از پژوهش های بیشتر در حوزه روابط عمومی منابع علمی جدید خود را متناسب با عصر حاضر گسترش دهیم.”

عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز امیدواری از پر رنگ تر شدن نقش زنان در عرصه روابط عمومی، عنوان کرد: انتظار می رود که در دولت جدید توجه بیشتری به جایگاه مدیران روابط عمومی شود و مدیران ارشد نیز به مدیران روابط عمومی توجه بیشتری داشته باشند.”