۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » اخبار زنان
  • شناسه : 6121
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۹:۰۳
  • ارسال توسط :
جامعه سالم در گرو خانواده سالم است
جامعه سالم در گرو خانواده سالم است

جامعه سالم در گرو خانواده سالم است

براساس اطلاعات بدست آمده ۱۷٪ از زنان استان مبتلا به بیماریهای مزمن هستند

وقایع خبری : مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گفت:توجه به جایگاه خانواده سبب کنترل بسیاری از مسائل و مشکلات در سطح جامعه خواهد شد وما ایمان داریم جامعه سالم در گرو خانواده سالم است . ‍ ‍

ربیعی مدیر کل امور بانوان و خانواده با حضور در شورای اداری شهرستان البرز به مسائل کلیدی واولویت دار حوزه زنان اشاره کرد و افزود:  توجه به جایگاه خانواده سبب کنترل بسیاری از مسائل و مشکلات در سطح جامعه خواهد شد وما ایمان داریم جامعه سالم در گرو خانواده سالم است . 

وی اظهار داشت با تدوین سند ارتقای وضعیت زنان وخانواده استان ،موضوعات اولویت دار حوزه زنان و خانواده شناسایی شده و  انتظار ما از فرماندار محترم شهرستان البرز این است که اقدامات فرهنگی که در سطح شهرستان  صورت می گیرد در راستای این اولویتهای احصا شده باشد . 

ربیعی بیان داشت براساس اطلاعات بدست آمده ۱۷٪ از زنان استان مبتلا به بیماریهای مزمن هستند و این زنگ خطری است برای ما تا توجه بیشتری به بحث سلامت زنان داشته باشیم چرا که ما معتقد هستیم اگر بتوانیم سلامت بانوان را در جامعه تامین نمائیم  یقینا این مادران نیز فرزندان سالمی را تحویل جامعه خواهند داد . 

در ادامه مدیر کل امور بانوان و خانواده به شاخص های عدالت جنسیتی موضوع ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه اعم از :  سلامت تندرستی ،  آموزش وپژوهش ، حقوق و امنیت،  جمعیت وخانواده،  کارو اقتصاد  ، حمایتهای اجتماعی ، مشارکت سیاسی وتصمیم سازی ، فرهنگ واجتماع اشاره کرد و افزود انتظار می رود کلیه دستگاههای ذیربط در راستای تحقق این شاخص ها اهتمام ورزند . 
 و زمینه تحقق اهداف مندرج در اصول ۱۰ و ۲۰ و ٢١ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ،اهداف چشم انداز ٢٠ساله و سیاستهای کلی برنامه ششم و سیاستهای کل خانواده را در شهرستان فراهم نموده تا حقوق شرعی و قانونی زنان در تمامی عرصه ها تامین شود.و از ١٠٠درصد سرمایه انسانی و اجتماعی در فرایند توسعه پایدار و متوازن بهره مند شویم.

صدیقه ربیعی از برنامه های حمایتی اداره کل امور بانوان وخانواده نسبت به زنان سرپرست خانوار یاد کرد و به برخی از  طرح های پیش بینی شده  از جمله اجرای طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار وایجاد اشتغال پایدار  برای ۱۱۱ نفر از زنان سرپرست خانوار استان و همچنین اجرای طرح ملی جهاد روشنایی و نصب پنل های خورشیدی اشاره نمود . 

مدیر کل امور بانوان وخانواده اظهار داشت یکی از اولویتهای حوزه زنان نیز افزایش فعالیتهای مدنی زنان و مشارکت همه جانبه آنها در فعالیتهای اجتماعی، هنری ، ورزشی و فرهنگی است لذا انتظار می رود با توجه به زیرساخت ها وظرفیتهای نهادهای مدنی شهرستان البرز مشارکت و فعالیتهای  نهادهای مدنی تقویت گردد. 

وی در پایان خطاب به شهرداران محترم شهرستان البرز خواستار راه اندازی کلینیک تخصصی حقوق کودک جهت ارائه خدمات مشاوره ای و راه اندازی اتاق مادر و کودک در اماکن عمومی شد و همچنین تاکید کرد نسبت به اختصاص فضایی مناسب جهت احداث پارک بانوان مطابق مولفه های تعریف شده اهتمام ورزند .