۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » گردشگری » یزد
ثبت جهانی شهر یزد، نمونه برجسته تعامل مردم با محیط زیست
ثبت جهانی شهر یزد، نمونه برجسته تعامل مردم با محیط زیست

ثبت جهانی شهر یزد، نمونه برجسته تعامل مردم با محیط زیست

ثبت جهانی شهر تاریخی یزد از سوی یونسکو یک سنت فرهنگی و تمدنی ارزشمند است.

ثبت جهانی شر تاریخی یزد از سوی یونسکو به‌عنوان شهری منحصربه‌فرد و نمایانگر یک سنت فرهنگی و تمدنی ارزشمند، نمونه برجسته از تعامل مردمان این دیار با محیط زیست است.

به گزارش وقایع خبری به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی؛ چهار سال از ثبت شهر تاریخی یزد در فهرست آثار جهانی گذشت، ثبت این شهر از سوی یونسکو به عنوان شهری منحصر به فرد و نمایانگر یک سنت فرهنگی و تمدنی ارزشمند، نمونه برجسته از تعامل مردمان این دیار با محیط زیست است که منجر به فرهنگی غنی و پایدارترین منطقه شده و نقطه عطفی در تاریخ یزد است که می‌تواند سرنوشت توسعه یزد را تغییر دهد.

با تبریک سالروز ثبت جهانی نخستین شهر تاریخی ایران، امیدوارم که مدیران جدید شهری به این مهم توجه ویژه داشته و بر اساس ارزش‌های منحصر به‌فرد یزد، معیار‌های پذیرفته شده و پلان مدیریت توافق شده در پرونده، برنامه‌های آینده شهری خود را از جنبه‌های مختلف و هم راستا با ویژگی‌های ملی و جهانی یزد و برنامه‌های بلند مدت خواسته شده در پرونده، مدون کنند.

کاستی در این مسیر می‌تواند این افتخار بزرگ کشوری را که ساده بدست نیامده و پشتوانه سال‌ها زحمت و رنج مردمان سخت‌کوش این دیار به‌ویژه همت مردم شریف بافت تاریخی آن و مدیران شهری را در پی دارد، خدشه‌دار کند.

بافتی که هم‌اکنون خود را به‌رخ جهانیان کشیده و چکش افتخارش چهار سال پیش بر میز یونسکو نواخته شده است، بیانگر برجسته شدن بخشی دیگر از هویت تمدن و تاریخ ایران زمین در جهان است که با همدلی و همت مردمان نجیب این دیار و اشراف آنان به اهمیت این امر رقم خورده است، کاری کارستان و در خور تحسین.

توصیه اینجانب به مدیران ارجمند و شریف جدید استانی و شهری با آرزوی موفقیت برای این عزیزان، توجه ویژه همراه با همدلی بیشتر با مردم خوب بافت تاریخی یزد است.