۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » مسکن
  • شناسه : 7041
  • ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۸:۲۰
  • ارسال توسط :
ثبت‌نام ۲۶۰ هزار نفر در طرح مسکن ملی
ثبت‌نام ۲۶۰ هزار نفر در طرح مسکن ملی

ثبت‌نام ۲۶۰ هزار نفر در طرح مسکن ملی

در طرح اقدام ملی دهک‌های اول تا سوم زمین به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند

وقایع خبری : ٢٦٠ هزار نفر در مرحله نخست مسکن ملی در ٣١ استان کشور ثبت‌نام کرده‌اند. این خبر را روز گذشته محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بعد از امضای تفاهمنامه با وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی برای ساخت خانه برای کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران داد.

اسلامی می‌گوید: «در ثبت‌نام مرحله اول مسکن ملی که در یک ماه آذر در ٣١ استان کشور انجام شد ٢٤٠ هزار نفر ثبت‌نام کردند. ٢٠ هزار نفر هم به‌صورت جداگانه در بافت فرسوده ثبت‌نام کردند که در مجموع ٢٦٠ هزار نفر ثبت‌نام مسکن ملی تاکنون در کشور انجام شده است.» به‌گفته وزیر راه و شهرسازی، پایش اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان شروع شده است و همه افرادی که پیشتر از مسکن دولتی استفاده کردند و فرم «ج» آنها قرمز است از این طرح جدا و ثبت‌نام با افراد واجد شرایط ادامه می‌یابد. اسلامی توضیح می‌دهد که برای ساخت واحدهای مسکونی مسکن ملی از ظرفیت سازمان نظام مهندسی برای رعایت الزامات فنی و بهبود کیفیت خانه‌ها استفاده خواهد شد.

تفاهم جدید وزارت راه با وزارت تعاون
برای ساخت خانه کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران، وزارت راه با وزارت تعاون تفاهم کرده‌اند. اسلامی در این باره می‌گوید: «بخشی از زمین را ما تأمین می‌کنیم و در بخشی که واحدهای کارفرمایی بزرگ در شهرهای صنعتی زمین تأمین می‌کنند، خانه‌ها فقط برای کارگران ساخته نخواهد شد تا ترکیب جمعیتی متعادل با اقشار مختلف مردم در این خانه‌ها ساکن شوند.»

زمین رایگان برای سه دهک
همچنین محمود محمودزاده، معاون ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره مسکن ملی توضیح داد: «در طرح اقدام ملی دهک‌های اول تا سوم زمین به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند و مسکن ۹۹ ساله خواهند داشت.» به‌گفته وی، بخش دوم دهک چهار تا هفتم جامعه هستند که از ۱۸ آبان ماه ثبت‌نام آنها آغاز شد.