۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش ایران » ورزش جهان
  • شناسه : 31897
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۱۲
  • ارسال توسط :
تیم والیبال ایران از صعود به مرحله یک چهارم نهایی باز ماند
تیم والیبال ایران از صعود به مرحله یک چهارم نهایی باز ماند

تیم والیبال ایران از صعود به مرحله یک چهارم نهایی باز ماند

در جمع هشت تیم برتر هیچ نماینده‌ای از قاره آسیا حضور نخواهد داشت.

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان مغلوب برزیل پرافتخارترین تیم جهان شد و از صعود به مرحله یک چهارم نهایی باز ماند.

مرحله یک هشتم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۲ که از شنبه ۱۲ شهریور در دو کشور لهستان و اسلوونی آغاز شده بود، بامداد امروز (پنج‌شنبه ۱۵ شهریور) به پایان رسید.

در آخرین مسابقه این مرحله دو تیم ایران و برزیل به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان بهروز عطایی در سه دست متوالی و با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۳ نتیجه را به یکی از مدعیان قهرمانی این مسابقات واگذار کردند و از دور رقابت‌ها حذف شدند.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب میلاد عبادی‌پور، امین اسماعیل‌نژاد، محمدطاهر وادی، امیرحسین توخته، علی‌اصغر مجرد، محمدجواد معنوی‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد.

تیم ملی والیبال برزیل با کسب این پیروزی صعودش به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها قطعی شد تا حریف دیگر تیم آمریکای جنوبی (آرژانتین) در مرحله یک چهارم نهایی شود.

مسابقه دو تیم ایران و برزیل، بیستمین جدال تاریخ والیبال دو کشور بود که مردان والیبال ایران هفدهمین ناکامی خود را برابر این تیم تجربه کردند.

تیم ملی والیبال ایران پیش از آغاز این مسابقه با ۲۷۳ امتیاز در رتبه نهم جهان قرار داشت و تیم برزیل با ۳۵۰ امتیاز در جایگاه چهارم بود.

در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان تیم‌های لهستان، اسلوونی، ایتالیا، فرانسه، آمریکا، اوکراین، آرژانتین و برزیل موفق به شکست حریفان خود شدند و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند.

به این ترتیب در جمع هشت تیم برتر هیچ نماینده‌ای از قاره آسیا حضور نخواهد داشت و پنج تیم اروپایی و سه تیم از آمریکای مرکزی و جنوبی برای کسب مقام قهرمانی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.