۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش ایران
  • شناسه : 23431
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
  • ارسال توسط :
تیم ایران حریف تیم صربستان نشد
تیم ایران حریف تیم صربستان نشد

تیم ایران حریف تیم صربستان نشد

تیم ملی والیبال ایران فردا از ساعت ۱۲:۳۰ مقابل آلمان قرار خواهد گرفت.

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار از هفته سوم مسابقات لیگ ملت‌های والیبال به مصافِ صربستان رفت.
با اعلام ولادیمیر آلکنو، ایران با ترکیب ۱۴ نفره میلاد عبادی‌پور، رضا عابدینی، سعید معروف، پوریا فیاضی، محمدرضا حضرت‌پور، مسعود غلامی، صابر کاظمی، مرتضی شریفی، علی شفیعی، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار و بردیا سعادت مقابل صربستان به میدان می‌رود.
ملی پوشان ایران در حالی مقابل صربستان صف آرایی کردند که شب گذشته برد مقتدرانه‌ای مقابل تیم قدرتمند و صاحب نام آمریکا داشتند.

 دست نخست 
تیم ملی ایران در دست نخست دیدار برابر صربستان با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسید.
در این دست ایران با ترکیب رضا عابدینی، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت پور، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار و علی شفیعی مقابل صربستان صف آرایی کرد.
علی اصغر مجرد که پس از تمرین روز گذشته که از ناحیه ساق پا احساس درد کرده بود امروز در ترکیب حضور ندارد.
اسلوبودان کواچ سکاندار صرب‌ها که سال‌های گذشته سرمربی تیم ایران بود در شرایطی صرب‌ها را هدایت می‌کرد که شناخت خوبی از عملکرد بازیکنان ایران داشت.
آلکنو که تاکنون توانسته در کنار بلندقامتان ایران بار دیگر کارنامه‌ای درخشان برای خود ثبت کند در این دیدار هم از بازیکنان جوان در ترکیب استفاده کرد و به دیگر بازیکنانی که شب گذشته برابر آمریکا بازی کرده بودند تا حدودی اجازه استراحت داد.
قرمزپوشان صرب در این دست در دریافت مقابل سرویس‌های سرمه‌ای پوشان ایران موفق عمل کردند و امتیازات پایاپای دنبال شد و صرب‌ها نشان دادند که همچنان در والیبال صاحب سبک هستند.
محمدطاهر وادی پاسور تیم ملی در این دیدار هماهنگ‌تر از بازی‌های گذشته در اجرای برنامه‌های تاکتیکی با دیگر بازیکنان ظاهر شد و توانست به خوبی هم تیمی هایش را در ضدحملات تغذیه کند.
والیبالیست‌های باتجربه صرب در این دیدار مقابل اسپک‌های بلندقامتان ایران دفاع کردند و اجازه افزایش امتیاز را به شاگردان آلکنو ندادند. اما بازیکنان کشورمان با انگیزه و هماهنگی بالا به سمت اجرای تاکتیک‌های سرعتی رفتند و با آبشار‌های هدفمند توانستند خط دفاعی حریف را متزلزل کنند.

 دست دوم 
تیم ملی والیبال ایران در ست دوم برابر تیم صربستان با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ نتیجه را واگذار کرد.
در این ست شاگردان آلکنو ترکیب اولیه ایران تغییر نکرد و تیم با ترکیب رضا عابدینی، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت پور، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار و علی شفیعی کار را آغاز کرد.
در این دست بردیا سعادت قطر پاسور ۱۹ ساله ایران با اسپک‌های پرقدرتش دفاع حریف را برهم زده بود و امتیازات خوبی را برای ایران به دست آورد.
در این دست صرب‌ها تاحدودی نقاط ضعف خود در دفاع روی تور را برطرف کردند و توانستند در دقایقی از بازی برابر آبشار‌های ملی پوشان کشورمان مهار و اجازه امتیازآوری را ندهند.
صرب‌ها در این دست پرقدرت و با تمرکز بالا ظاهر شدند تا جایی که اختلاف پوئن خود را تا ۴ امتیاز افزایش دادند و درصدد حفظ آن بودند، شاگردان ایران در این دست بی انگیزه بودند و حتی در دریافت سرویس‌های ساده موفق ظاهر نشدند در مقابل صرب‌ها برنامه ایران را در این دست اجرا کردند و با روی آوردن به حملات سرعتی اختلاف امتیاز را به عدد ۶ افزایش دادند.
شرایط تیم در این دست به وضعیتی رسید که حتی آلکنو با گرفتن وقت استراحت و گوشزد کردن نکات فنی به شاگردانش هم نتوانست آن‌ها را به شرایط ایده آل بازگرداند.
مرتضی شریفی که ۲ روز پیش به جمع ملی پوشان اضافه شد هنوز نتوانسته در اجرای برنامه‌های تیمی با دیگر هم تیمی هایش هماهنگ شود.
آلکنو در این دست هم تعویض زیادی انجام نداد و با این استراتژی اعتماد به نفس شاگردانش را بالا برد تا بتوانند با شرایط روحی خوب کار را دنبال کنند، آن‌ها دقایق پایانی دست به شرایط مطلوب بازگشتند، اما اختلاف امتیاز تا حدی بود که فرصت جبران نداشتند.

 دست سوم 
تیم ملی ایران در دست سوم برابر تیم ملی صربستان ۲۸ بر ۲۶ به برتری رسید.
در این دست اولین امتیاز را شاگردان کوآچ به دست آوردند، اما شاگردان آلکنو که با امتیاز باورنکردنی نتیجه دست دوم را واگذار کرده بودند همه توان خود را به کار گرفتند تا هم پای حریف امتیازآوری کنند تا نتیجه این ست را به نفع خود به پایان برسانند.
رضا عابدینی که نخستین بار حضور در لیگ ملت‌ها را تجربه می‌کند به خوبی در این دیدار ظاهر شد و نشان داد در ۳۰ سالگی هم می‌توان به پوشیدن پیراهن تیم ملی و درخشش در مسابقات حرفه‌ای امیدوار بود.
آنالیز دقیق صرب‌ها در حدی بود که به خوبی توانستند بردیا سعادت را مهار و از کار بیندازند، در مقابل نوید مشجری آنالیزور تیم ملی ایران به خوبی آن‌ها را شناسایی کرده و راهکار فرار از این وضعیت را در اختیار سکاندار تیم ملی قرار داد تا در جریان بازی برنامه‌های تاکتیکی را به خوبی اجرا کنند.
سرمه‌ای پوشان ایران در این دست به بازی بازگشتند و حضور قدرتمند آن‌ها باعث شد تا کوآچ دست به تعویض بزند تا از این طریق راهکاری برای رسیدن به امتیاز برتر به دست آورد. از دست رفتن امتیاز سرویس بازیکنان ۲ تیم از استرس بالای آن‌ها و فشار روانی که روی والیبالیست‌های هر ۲ تیم است، حکایت دارد.
آلکنو در امتیاز ۱۷ بر ۱۸ دست به ۲ تعویضه زد و صابر کاظمی و سعید معروف به جای بردیا سعادت و محمدطاهر وادی به منظور کمک به خط حمله وارد زمین شدند، در مقابل تیم صربستان تعویض مشابهی را داشت و این اتفاق امتیاز ۱۸ را برای صرب‌ها در پیش داشت و در ادامه آن‌ها یک امتیاز از تیم ایران پیش افتادند.
سرسختی قرمزپوشان صرب حکایت از آن دارد که می‌خواهند بعنوان تیم پیروز میدان شناخته شوند و زمین را ترک کنند و شاگردان آلکنو پرقدرت مقابل آن‌ها ظاهر شدند.

 دست چهارم 
تیم ملی والیبال در دست چهارم دیدار برابر صربستان با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ مغلوب شد.
در این دست سرمه‌ای پوشان ایران به دنبال برد و پایان بازی، اما در مقابل صرب‌ها در پی کشاندن دیدار به ست پنجم بودند و همین امر انگیزه بازیکنان را برای قدرت نمایی برابر یکدیگر بالا برده بود.
امتیازات دیدار به صورت پایاپای پیش می‌رفت و سکانداران ۲ تیم با گرفتن وقت استراحت و با درخواست ویدئوچک در لحظات حساس به دنبال رسیدن به امتیاز برتر بودند.
در جدول رده بندی لیگ ملت‌ها تا شب گذشته تیم ایران در جایگاه پنجم ایستاده بود و صرب‌ها در مکان ششم، که نشان دهنده هم سطح بودن والیبال ۲ کشور دارد.
آلکنو که امروز از روی نیمکت بازی را دنبال می‌کرد٬ استرس زیادی داشت و مدام نکات فنی را از طریق مترجمش “مانلی کسرایی” به شاگردانش گوشزد می‌کرد.
آبشار‌های امیرحسین اسفندیار در این دست مهارنشدنی بود و توانست امتیازات خوبی را برای ایران به دست آورد وی در تک دفاع برابر حملات حریف هم موفق عمل کرد.
دریافت اول‌های خوب صرب‌ها در این دست خط دفاعی ایران را متزلزل کرد، در این دست هم آلکنو اعتقادی به تعویض بازیکنان در شرایط حساس ندارد وی تجربه حضور در میادین جهانی برای جوانان را به کسب نتیجه برتر ترجیح داده است تا بتوانند در میدان بزرگ المپیک موفق باشند.
این بار هم حضور سعید معروف در دقایق پایانی توانست کمک خوبی برای اجرای برنامه‌های تیمی داشته باشد، اما در کاهش اختلاف امتیاز موفق نبود.

 دست پنجم 
دست پنجم دیدار تیم‌های ایران و صربستان با نتیجه ۱۵ بر ۸ به نفع صرب‌ها به پایان رسید.
تیم ملی ایران و صربستان در این دست به طور برابر کار را پیش بردند، بازیکنان ۲ تیم انگیزه برد داشتند و باز هم امتیازات به صورت پایاپای میان ۲ تیم تقسیم شد.
در این دست هر تیمی که بتواند در امتیاز سرویس موفق باشد باید امیدوار به برد باشد که این کار در تیم صربستان بهتر دیده شد. اشتباهات فردی شاگردان آلکنو در این دست زیاد بود و آن‌ها در دریافت مقابل سرویس‌های هدفمند و متمرکز حریف موفق نبودند.
خستگی و بی انگیزگی از دست دوم تا انتهای بازی در میان بازیکنان ایران محسوس بود و این امر می‌تواند ناشی از نبود زمان کافی برای استراحت بازیکنان بعد از بازی سخت و سنگین شب گذشته مقابل آمریکا باشد، اما در مقابل شاگردان کوآچ با قدرت و انگیزه بالا کار را دنبال کردند.
تیم ملی والیبال ایران فردا در نهمین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ از ساعت ۱۲:۳۰ مقابل آلمان قرار خواهد گرفت.