۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ عمومی » فعالیتهای دینی » قزوین
  • شناسه : 21934
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
  • ارسال توسط :
تولید در جامعه امروزی با همت  نهاد مردمی شکل می گیرد
تولید در جامعه امروزی با همت  نهاد مردمی شکل می گیرد

تولید در جامعه امروزی با همت نهاد مردمی شکل می گیرد

یکی از مهمترین برنامه های اوقاف وامورخیریه قزوین، ایجاد اشتغال و سرمایه افزایی برای جامعه است.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به راهبرد سال ۱۴۰۰ گفت : با توجه به راهبرد سال جدید و منویات مقام معظم رهبری که نشان از دغدغه ایشان در بحث تولید دارد، این وظیفه به عهده همه اقشار، گروه ها، نهادها و سازمان ها سپرده شده که تولید را گسترش دهند و موانع موجود در مسیر تولید را برطرف نمایند.

وی به “وقایع خبری” گفت: تولید در جامعه امروزی با همت نهاد مردمی شکل می گیرد و در واقع وظیفه و رسالت دستگاه های اجرایی و حاکمیت، تسهیلگری در مسیر امورات تولید است که از طریق مردم شکل می گیرد. لذا اساس کار همه دستگاه ها تسهیلگری در مسیر تولید بعنوان مهمترین دغدغه کشور است تا شاهد رشد اقتصادی، اشتغالزایی و درآمدزایی برای کشور باشیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: لذا رسالت ذاتی دستگاه های قرار گرفتن در مسیر رفع موانع تولید است و با توجه به نامگذاری امسال، وظیفه همه دستگاه ها این است که به دور از شعار، بستر عملیاتی رفع موانع را ایجاد کرده و پشتیبانی واقعی از تولید انجام شود.
حجت الاسلام مجیدی با اشاره به نقش وقف در توسعه راهبرد سال با توجه به منویات رهبری عنوان کرد: نقش وقف از چند جهت در پیشبرد و تحقق این راهبرد هوشمندانه و مدبرانه قابل بررسی است. مردمی ترین ساختار در تمام ادیان الهی که از سوی مردم برای رضای خدا و گره گشایی از هم نوعان، وقف است. وقفی که بین موقوفه حفظ شود تا عموم جامعه از منافع آن بهره مند شوند، نوعی تولید است چرا که از قبل این منافع، اشتغالزایی ایجاد شده و چرخ اقتصاد به حرکت در می آید.
وی افزود: از آنجایی که وقف بهترین مدل اتفاقی مردمی است، لذا تکلیف ما را در سازمان اوقاف سنگین تر می کند و در مجموعه اوقاف بر اساس نیات واقفین، همیشه این نگاه وجود دارد که از کار مردم و جامعه مشکل گشایی کرده و با توجه به منویات مقام معظم رهبری، از سال های گذشته چشم انداز وقف، حرکت به سوی توسعه تولید، حمایت و مشارکت از تولید است تا از این طریق بتوانیم در جامعه اشتغال پایدار ایجاد نماییم و با درآمدهایی که از قبل وقف ایجاد می شود بتوانیم گره گشای مشکلات تولید باشیم.
مدیرکل اوقاف استان تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه های اوقاف در استان قزوین، ایجاد اشتغال و سرمایه افزایی برای جامعه است و لذا در حوزه های کشاورزی و دامداری، مسکن و صنایع مربوطه،فناوری های نوین به طور جدی پروژه های مهمی را آغاز کرده ایم تا بتوانیم نقش وقف را در حوزه تولید، اجرا نماییم.
حجت الاسلام مجیدی گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در رفع موانع و پشتیبانی از تولید، قطعا در مجموعه اوقاف تسهیل در ارائه مجوزها و برخورداری مردم از اراضی موقوفه در حوزه های مختلف است تا بتوانیم شرایط و بستر مناسبی برای امر تولید و اشتغال ایجاد نماییم.