۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » خانواده » رادیو و تلویزیون » سینما و تئاتر » فرهنگ و هنر
  • شناسه : 20006
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۲۵
  • ارسال توسط :
تولدت مبارک آقا مجید
تولدت مبارک آقا مجید

تولدت مبارک آقا مجید

مظفری برای بازی در فیلم مسافران برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را گرفت .

مجید مظفری متولد ۲۲ بهمن ۱۳۲۹ در تهران ، بازیگر و کارگردان است . او تحصیل کرده دوره پنج ماهه بازیگری در دانشگاه ونسن پاریس می باشد که مدتی کارمند شرکت مرسدس بنز بود و حالا با دخترش در عرصه هنری حضور دارد.

او می گوید: ورودم به بازیگری کاملا اتفاقی بود ، سال ۱۳۴۷ وقتی ۱۸ ساله بودم با یکی از دوستانم که در تئاتر حضور داشت به تماشای آن نمایش رفتم . آن جا پیشنهاد شد نقش کوچکی را بازی کنم و من هم قبول کردم سپس در همان تئاتر یکی از بازیگران اصلی دعوایش شد و رفت که بعد از آن نقش او را هم بازی کردم .

سال ۱۳۴۹ با فیلم پایان تاریكی به كارگردانی حسن شیروانی جلوی دوربین رفتم البته در آن فیلم فقط دو پلان حضور داشتم که تجربه سینمایی محسوب نمی شود . به صورت حرفه ای با فیلم شهر قصه از سال ۱۳۵۲ بازی در جلوی دوربین را شروع کردم و سپس سال ۱۳۵۴ با سریال غریبه وارد قاب تلویزیون شدم.

قبل از شروع حرفه ای بازیگری بخاطر اینکه زبان آلمان می خواندم و بلد بودم در شرکت مرسدس بنز کار می کردم . به این صورت بود که من با ۱۱ نفر از جوانان فنی شرکت به آلمان اعزام و بعد از یک دوره آموزشی مکانیک شدیم که پیشنهاد تئاتر آمد و من هم کار را رها کردم . این طور نبود كه از بچگی عاشق تئاتر باشم یا دوست داشته باشم كه بازیگر شوم . البته سینما زیاد می‌ رفتم و محمد علی فردین را خیلی دوست داشتم اتفاقا اواخر حیاتش خیلی به هم نزدیک شده بودیم ولی اهل تئاتر نبودم.

Image result for نگاهی به زندگی مجید مظفری

مجید مظفری در سال ۱۳۶۳ وقتی ۳۴ ساله بود با همسرش آشنا شد اما دو سال طول کشید تا رضایت پدر و مادر ایشان را جلب کند و باهم زیر یک سقف بروند .در نهایت سال ۱۳۶۵ عروسی کردند و در شهریور ۱۳۶۶ صاحب فرزند دختری بنام نیکی شدند

در سال ۱۳۸۴ متاسفانه همسر آقای مظفری بر اثر بیماری فوت کرد که این مسئله ضربه روحی بسیار بدی را به او و دخترش وارد کرد ولی با این حال دوباره ازدواج نکرد .

مظفری برای بازی در فیلم مسافران بهرام بیضایی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را گرفت و برای بازی در فیلم‌ های سگ‌ کشی ، جنگ نفت‌ کش‌ ها و سایه‌ های هجوم کاندیدای بهترین بازیگر از جشنواره فیلم فجر شد .