۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » تغذیه » نظام سلامت
  • شناسه : 8443
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۹:۳۶
  • ارسال توسط :
توصیه های بهداشتی دامپزشکی آبیک برای مصرف تخم مرغ
توصیه های بهداشتی دامپزشکی آبیک برای مصرف تخم مرغ

توصیه های بهداشتی دامپزشکی آبیک برای مصرف تخم مرغ

تاریخ انقضای تخم مرغ از زمان تولید در صورتیکه در شرایط مناسب نگهداری شود، 30 روز می باشد

تخم مرغ مثل هر ماده غذایی دیگر نیازمند دقت در خرید و نگهداری است تا سلامت افراد به مخاطره نیوفتد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: مصرف کنندگان تخم مرغ باید به کیفیت ظاهری محصول ، تاریخ تولید و انقضاء ،کد رهگیری و نام تولید کننده بر روی تخم مرغ توجه کنند.

دکتر مرتضی یعقوبی با اعلام این مطلب بر نگهداری تخم‌مرغ در دمای یخچال تاکید کرد و افزود: تخم‌مرغ یک فرآورده پروتئینی است که عدم رعایت شرایط نگهداری توسط مراکز عرضه، سبب تسریع در سرعت فساد آن می‌شود لذا به عموم مردم توصیه می شود فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز و مکان‌های معتبر تهیه و از خرید تخم مرغ های شکسته و کثیف خودداری کنند چرا که احتمال آلودگی در این فرآورده شکسته وجود دارد.

وی در ادامه گفت: تاریخ انقضای تخم مرغ  از زمان تولید در صورتیکه در شرایط مناسب نگهداری شود،  30 روز می باشد لذا توصیه می شود شهروندان از خرید تخم مرغ های فاقد تاریخ تولید و انقضاء وهمچنین از خرید تخم مرغ های رنگی واحدهای پرورش طیور صنعتی(مرغ مادر) که با عنوان تخم مرغ بومی عرضه می شود، خودداری کنند.

این مقام مسئول در پایان  اظهار داشت شهروندان  می تواننددر صورت مشاهده هر گونه تخلف و یا موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره ۴ رقمی ۱۵۱۲ و یا سامانه  پیامکی۵۰۰۰۱۵۱۲ به دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند.